Gå til innhold

Åssen kobler jeg subben?


Anbefalte innlegg

heisann, har nylig kjøpt meg en boss 1600w 4 kanals forsterker, tenkte jeg skulle ha både mine 6x9 og 8" kobla på denne forsterkeren men så tenkte jeg, hva med subben? har lest manualen til forsterkeren men finner egentli ikke ut hvordan jeg skal koble den til, der er liksom ikke flere kanaler? hva gjør jeg? må jeg kjøpe en med 6 kanaler eller en moonblock? er nesten helt grønn når det gjelder bilstereo :)

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal koble 3 høgtalere på ein 4-kanals forsterker? (viss du har 5 høgtalere blir det litt vanskeligt)

Det skal ikkje væra noke problem.

Og so er det alltid fint med info om forsterkeren og høgtalerene (merke og modellnummer)

Slik at me kan finne ut korleis ein skal koble dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da brokobler du subben på 2 porter, kobbler + på den ene porten og - på den andre porten.

Så kobbler du 6x9 på hver sin port.

Er ikkje å anbefalle å brukoble forsterkeren til suben, før me får veta impedansen på suben.

For låg last på forsterkeren er ikkje bra. (forsterkeren kan bli øydelagt)

Derfor ville eg ha opplysninger om høgtalerene og forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da brokobler du subben på 2 porter, kobbler + på den ene porten og - på den andre porten.

Så kobbler du 6x9 på hver sin port.

Er ikkje å anbefalle å brukoble forsterkeren til suben, før me får veta impedansen på suben.

For låg last på forsterkeren er ikkje bra. (forsterkeren kan bli øydelagt)

Derfor ville eg ha opplysninger om høgtalerene og forsterkeren

Akkurat, men siden han ikke kom med noen svar til deg så heiv jeg opp ett skjema hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme :) Forsterkeren er en Boss Cw800 4kanals med 1600 watt. Subben derimot var vanseklig å finne noe om, vet bare at : Det er 2x 12" på 600watt, tror jeg? stod 1200watt max så da er det vel delt på 2? Det som jeg finner så rart nå er at spilleren min bare har 1 utgang til Left og Right lyd, ( Rød og hvit ) selv om jeg kobler subben på forsterkeren kommer der ingen lyd? noen som har en ide?

Takker igjenn for alle svar ^^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal koble 3 høgtalere på ein 4-kanals forsterker? (viss du har 5 høgtalere blir det litt vanskeligt)

Det skal ikkje væra noke problem.

Og so er det alltid fint med info om forsterkeren og høgtalerene (merke og modellnummer)

Slik at me kan finne ut korleis ein skal koble dette.

har 2x 8" beklager :) skrivefeil, har nå kobla 8" rett på spilleren i stede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merke på subene?

Sia du berre har ein utgang på spilleren må du bruke disse: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Forsterkeren din er stabil ned til 2ohm

Da kan du brukoble 2 kanaler for å bruke på ein sub. (viss suben er på 4ohm. Står det noke info på suben?)

So du har 2x6x9 + 2x8" + 2x12"?

8" er det fulltone eller berre basshøgtalere?

Dette høyres ikkje ut som det beste utgangspunktet for å få bra lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merke på subene?

Sia du berre har ein utgang på spilleren må du bruke disse: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Forsterkeren din er stabil ned til 2ohm

Da kan du brukoble 2 kanaler for å bruke på ein sub. (viss suben er på 4ohm. Står det noke info på suben?)

So du har 2x6x9 + 2x8" + 2x12"?

8" er det fulltone eller berre basshøgtalere?

Dette høyres ikkje ut som det beste utgangspunktet for å få bra lyd

Subene finne eg ikkje nåke merke på heller ingen informasjon :cry: , 2x8 er framme med beina ( samt diskanter i dørene ) 6x9 i hattehylle, subben er i lukka kassa i bagasjeromme. har 2 par av ledningane som du nevnte, kan gå å prøve litt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...