Gjest Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Eg har kjøpt ett voltmeter på biltema, http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbe ... Voltmeter/ Hvordan kan jeg koble opp dette i min e34 520i 1988 modell? Og hvor finner eg ledningene til lyset i dashbordet og vilken farge er det på disse? Håper på positivt svar
hanskr Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 de skal no følge med bruks anvisning, men eg kopla de vertfall til batteriet, da får du jo opp kor mykje den lader med, og staumen til instumente tar den ogsa fra batteriet om de var de du meinte med lys ??
kimmid Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Letteste er vel og koble seg til sigarettenneren. Buk ett multimeter (still det på DCV 20)til å finne 12v siden og ta - (sansynlig svart ett sted) som du finner ved å bruke ett multimeter som du stiller på ohm (pipelyd når du kobler pinnene sammen). Ta ene pinnen til chassis og den andre på den andre ledningen som ikke er 12v. eller koble - siden på voltmetere som du har kjøpt til chassis. Med et multimeter kan du finne flere ledninger som er 12v om det er langt å strekke til sigaretteneren eller om du ikke har eller ikke fungerer. Lykke til
HMW Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Er jo anbefalt å koble lyset i instrumentet til resten av belysningen i bilen ettersom denne kan dimmes ned (ihvertfall på de jeg har hatt). Denne finner du lett ved å ta frem en av pærene som gir lys i resten av dashbordet. Hvis du måler slik som kimmid foreslår vil selvsagt spenningen variere når du dimmer lyset. Koble opp selve meteret er jo da det letteste du kan få koblet på bilen din. Pluss til pluss og minus til chassi... om du ikke vil det skal stå på så kobler du det på en ledning som blir brutt med tenning. Dette har du jo på spilleren din. Samme hvor du kobler vil du uansett se om bilen lader.. du trenger ikke ha det rett på batteri. Om du vil gå for den enkle måten så husk på å sette i en sikring på ledningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå