Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kjede. Må nok bytte da jeg tipper det er hydrauliske. Trenger ikke bry deg spesielt om tikking ;)

Tja, alt som er annerledes fra 520 til 525 :P

Skrevet

M50 har en liten svakhet i registerkjedet. Det var så vidt jeg vet en periode hvor bmw ga gratis bytte av dette kjedet innenfor en viss km stand.

Du kan skru av toppen og se om det er noe slark i kjedet eller ikke. Hvis kjedet ikke er slitt kan det holde med å bytte kjedestrammeren som vil være litt framfor manifoilen på motoren. Her sitter det noen fjærer og drit, så ikke ta av denne hvis du ikke har en erstatning liggende.

Et symptom du kan få hvis kjedestrammeren begynner å bli dårlig er en svak raslelyd fra motoren.

Er ikke noe problem å bytte, men jeg vil anbefale deg og ta en titt her:

http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf

Hvis du først bestemmer deg for å bytte det ;)

Lykke til.

Skrevet

m50b20 er en veldig lat motor under 3-4k rpm. Sånn er alle de minste 6'erne til bmw dessverre. Vet ikke hvordan dette har blitt med vanos. Men hvis du sammenligner tider fra 0-100 med en b18 firer så er det ofte at fireren slår 6'eren.

Men ja, du skulle vel helst hatt en b40 motor under panseret ;) Men det koster mye mer hvis ting raser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...