The_transporter Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Er det regreim eller kjede? går det ann å stramme ventilløfterne? eller må jeg bytte de når jeg har tikking? hva må jeg bytte for å lovlig kunne bygge den om til 525? takker for alle svar
Julianv Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Er kjede. Må nok bytte da jeg tipper det er hydrauliske. Trenger ikke bry deg spesielt om tikking Tja, alt som er annerledes fra 520 til 525
The_transporter Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 ok vel tikkinga går jo over når motoren blir varm og olja flyter fint,kanskje det holder med oljeskift ok det er vel kanskje endel det?
Azeton Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Hydrauliskeløftere.. så de må du bytte. Kjøp nye fra KMcams. Oljeskift kan hjelpe litt. Registerkjede, bytte register?
Wolfeh Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 M50 har en liten svakhet i registerkjedet. Det var så vidt jeg vet en periode hvor bmw ga gratis bytte av dette kjedet innenfor en viss km stand. Du kan skru av toppen og se om det er noe slark i kjedet eller ikke. Hvis kjedet ikke er slitt kan det holde med å bytte kjedestrammeren som vil være litt framfor manifoilen på motoren. Her sitter det noen fjærer og drit, så ikke ta av denne hvis du ikke har en erstatning liggende. Et symptom du kan få hvis kjedestrammeren begynner å bli dårlig er en svak raslelyd fra motoren. Er ikke noe problem å bytte, men jeg vil anbefale deg og ta en titt her: http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf Hvis du først bestemmer deg for å bytte det Lykke til.
The_transporter Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 så når jeg skrur av motoren og det rasler seg til en stopp så kanskje den er slitt da? hehehe har lurt litt på hva den lyden er
The_transporter Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Skrevet Februar 19, 2010 seff er den det, men ikke av meg.. jeg har nettopp begynnt å kjøre den.. merker at den er slapp på alt under 5500rpm da.. helt doven... skulle vert en 540 motor der gitt
Wolfeh Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 m50b20 er en veldig lat motor under 3-4k rpm. Sånn er alle de minste 6'erne til bmw dessverre. Vet ikke hvordan dette har blitt med vanos. Men hvis du sammenligner tider fra 0-100 med en b18 firer så er det ofte at fireren slår 6'eren. Men ja, du skulle vel helst hatt en b40 motor under panseret Men det koster mye mer hvis ting raser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå