Gå til innhold

Hvilke vei skal stemplene?

FirstPrice
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har ett lite luksusproblem.

Stempla mine er nå nydreide, men det finnes jo ingen merker etter hvilken rettning de skal stå.

-Hvilken vei skal stemplene stå?

- Er det samme hvilken side du monterer rådene på? mtp. at den har 2 sider.

- Hvilke moment er det snakk om, både i toppen og på rådene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist det er pil på stempelet skal det peke mot front av motor der register reimen er. beklager hadde ikke m20 stempler

Kan også se hvordan utformingen av ned søkke i stempelet passer i mot forbrennings kammere på toppen

kros9uf5c1dj563nu90l.jpg

zlnn2pnl0em9ymllcopq.jpg

o22c2fuant98teg59twn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist det er pil på stempelet skal det peke mot front av motor der register reimen er. beklager hadde ikke m20 stempler

Kan også se hvordan utformingen av ned søkke i stempelet passer i mot forbrennings kammere på toppen

Problemet hans er at han har dreid ned stemplene, så de merkene ikke kan sees: p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet hans er at han har dreid ned stemplene, så de merkene ikke kan sees: p

Da sliter du mer ja. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehhe. Ja. Jeg sa til han som dreide at han skulle merke de. Jeg hadde skrevet tallene på toppen, å jeg sa han skule merke de da det var en rettningspil på toppen også.

Fikk de tilbake helt blanke på toppen, så har ett lite problem.

Kan jeg ikke finne ett annet M20B20 stempel å rense den å se hvor pila fører? Faen ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20 har stempel bolten montert symmetrisk i stempelet så har nok ikke mye å si vilken retning du monterer i (finns endel motorer som har off center montering)Derimot før de er dreid er det viktig fordi innsugsventil ellers vil butte i stempel om de monteres feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei waldez! Tusen takk for et grise bra innlegg!

Jeg har et par kompiser som er mekanikere, å har hørt litt rundt. De også mente at kanskje jeg hadde "off-center-bolt stempel" å kunne se etter denne.

Ellers er skjørtene like på hver side.

Jeg har da drevet mest med 2taktere, å ser ingen "pin" der jeg klemmer stempelringene inntill. Er dette fraværende på 4takt bilmotorer, slik at det bare er å klemme de en på uspesivikk sted?

PS, før stemplet var dreid var det en opphøyd dome midt på. Den ville derfor ikke ha truffet innsugsvenntilen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...