FirstPrice Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Hei, har ett lite luksusproblem. Stempla mine er nå nydreide, men det finnes jo ingen merker etter hvilken rettning de skal stå. -Hvilken vei skal stemplene stå? - Er det samme hvilken side du monterer rådene på? mtp. at den har 2 sider. - Hvilke moment er det snakk om, både i toppen og på rådene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2010 Er det ingen som har en M20B20 stempel liggende rundt som de kan se på? Skal være en pil på toppen.. Var ikke jeg som dreia stempla se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2010 Om det er NOEN som vet NOE som helst, så er det bare å skrike ut! Er det ingen grunnregel som feks på totakt? Stempelring åpningene mot innsug eller noe lignende på bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 huff, ja nå har du et lite problem. du skulle merket eksossiden eller liknende først. Stempelringene kan du ikke se på, disse skal stå 120 grader hver, ish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Hvist det er pil på stempelet skal det peke mot front av motor der register reimen er. beklager hadde ikke m20 stempler Kan også se hvordan utformingen av ned søkke i stempelet passer i mot forbrennings kammere på toppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Nå er jo stemplene hans dreid ned da, så det er vel nettopp at disse merkene er borte som er problemet...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Hvist det er pil på stempelet skal det peke mot front av motor der register reimen er. beklager hadde ikke m20 stemplerKan også se hvordan utformingen av ned søkke i stempelet passer i mot forbrennings kammere på toppen Problemet hans er at han har dreid ned stemplene, så de merkene ikke kan sees: p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Hvist det er pil på stempelet skal det peke mot front av motor der register reimen er. beklager hadde ikke m20 stemplerKan også se hvordan utformingen av ned søkke i stempelet passer i mot forbrennings kammere på toppen Problemet hans er at han har dreid ned stemplene, så de merkene ikke kan sees: p Da sliter du mer ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2010 hehehhe. Ja. Jeg sa til han som dreide at han skulle merke de. Jeg hadde skrevet tallene på toppen, å jeg sa han skule merke de da det var en rettningspil på toppen også. Fikk de tilbake helt blanke på toppen, så har ett lite problem. Kan jeg ikke finne ett annet M20B20 stempel å rense den å se hvor pila fører? Faen ass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Men er det forskjell på skjørtene ? evt ringe GS og høre om dem kan se hvordan de nye ser ut, i forhold til dine.. ?= ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 M20 har stempel bolten montert symmetrisk i stempelet så har nok ikke mye å si vilken retning du monterer i (finns endel motorer som har off center montering)Derimot før de er dreid er det viktig fordi innsugsventil ellers vil butte i stempel om de monteres feil vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2010 Hei waldez! Tusen takk for et grise bra innlegg! Jeg har et par kompiser som er mekanikere, å har hørt litt rundt. De også mente at kanskje jeg hadde "off-center-bolt stempel" å kunne se etter denne. Ellers er skjørtene like på hver side. Jeg har da drevet mest med 2taktere, å ser ingen "pin" der jeg klemmer stempelringene inntill. Er dette fraværende på 4takt bilmotorer, slik at det bare er å klemme de en på uspesivikk sted? PS, før stemplet var dreid var det en opphøyd dome midt på. Den ville derfor ikke ha truffet innsugsvenntilen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Har ingen pinner til stempelringer. Fordel de 3 skjøtene jamt rundt stemplet 120 grader mellom sånn omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå