tangus325 Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 som overskriften sier, kjølevannet forsvinner etter et jeg har vert og kjørt en tur med bilen, må neste fylle på hver dag. det begynte når jeg byttet vannpumpe, har sett etter lekasjer men kan ikke se noe. har sett i oljen, og den er fin. noen som har en ide?
Chrissstian Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Løs lufteskrue? Se etter hvite merker på radiator, rundt. Kun vann du etterfyller med?
tangus325 Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 siste dagene har det vært mest vann ja, blir dyrt vis jeg skal fylle på kjølevann hver dag. forsvant like fort når jeg kun brukte kjølevann og!
Chrissstian Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Så det er det samme om du putter rent vann på som vann/kjølevæske? Let grundig etter lekkasje.
håkon_w Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 olje i kjølevann el. vann i eksos? lukk opp lokket til ekspansjonstanken, lukt kjenn etter om det er noe som minner om ekzsoslukt kjør motor drivstvarm og litt til, putt handa bak ved eksosens utløp, mye fukt?
tangus325 Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 olje i kjølevann el. vann i eksos? lukk opp lokket til ekspansjonstanken, lukt kjenn etter om det er noe som minner om ekzsosluktkjør motor drivstvarm og litt til, putt handa bak ved eksosens utløp, mye fukt? skal prøve det imorgen. men vis det kommer vann ut av eksosen, hva vil det si? toppakning som begynner å bli dårli??
Fliid Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Har du luftet ordentlig når du byttet vannpumpe? Og hvor på gradestokken ligger temperaturen ute nå om dagen, hvor du bor ? Hvor høyt opp i ekspansjonstank fyller du ?
tangus325 Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Skrevet Februar 19, 2010 Har du luftet ordentlig når du byttet vannpumpe? Og hvor på gradestokken ligger temperaturen ute nå om dagen, hvor du bor ? Hvor høyt opp i ekspansjonstank fyller du ? pleier å løsne hele ekspansjonstanken og holde den høyt over motoren samtidig som jeg fyller på kjøleveske, da pleier den og lutfe seg selv.. varierer veldig fra -1 til -14 minus. bor ca 1time fra bergen. fyller den nesten full, ca 2cm fra overløpet på tanken.
tangus325 Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Skrevet Februar 19, 2010 Har akkurat samma problemet på 320'n min nå, fant gudskjelov ut at det var en sprekk i radiatoren på under sida, så jeg kommer til å bytte hele radiatoren og nye slanger imorra for å være sikker!Du kan jo prøve å skru av radiatoren og sjekke den ordentlig for lekkasjer, samma med slanger! Skal jævlig lite til for at det lekker altså, og det er ikke all lekkasje som vises da motor er stoppa og bilen står ei natt. Er det forresten noe dam under bilen?? skal få sjekket det imorgen, håper det er bare radiatoren min og
Fliid Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Luft bilen ved bruk av lufteskrue på toppen av termostat hus. Fyll så til streken. Tut å kjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå