Gå til innhold

E36 Coupe - Skifte dashbord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal skifte dashbord i bilen min, en e36 coupe, fra grått til svart i helgen

Vet hvor alle skruer osv for å få det ut er... men lurte på om noen har noen erfaringer å dele? Noe jeg bør være obs på?

Ledningsnettet kommer ikke i kluss eller noe?

Skrevet
Hei

Skal skifte dashbord i bilen min, en e36 coupe, fra grått til svart i helgen

Vet hvor alle skruer osv for å få det ut er... men lurte på om noen har noen erfaringer å dele? Noe jeg bør være obs på?

Ledningsnettet kommer ikke i kluss eller noe?

Har ribbet bilen min innvendig, fjernet gulvteppe og sett etter rust, hatt ut sikringsboks å slikt ! så har fått satt sammen alt igjen nå, dashbordet var vel noe av det enkleste tror jeg !

er bare å skru ut alle skruer . ta av hanskerom først, ratt må av . de skruene dashen sitter i er oppe i ventilene som blåser på frontruten der sitter det 3 skruer, pluss 1 på hver side ( dørene må åpnes for å komme til også er det en stiver som sitter på innsiden i midkonsollen ( der hvor kjørecomputer og slikt sitter ) da er det bare å ta ut dashen, kan være litt vrient at det hekter seg her og der, men er helt ok klaring på begge sider så jeg begynte å med å bikke det litt oppover mot taket, også drar du det bare mot deg, veldig enkelt ;) .

Lykke til :)

PS ligger forresten PM til deg angående Kjørecomputer : - )

Joakim

Skrevet
Kanon, takk takk.... ! :D

Skal skifte teppet også ;)

Endelig få bort det forferdelige gråe interiøret :D

Har grått interiør selv :) .

synes ikke dette er av det penste må jeg si, så har lyst på svart jeg og ;) .

men nå står bilen såpass i deler så bruker penger på performance framfor interiør i denne omgang !

driver med helsveising av dempertårn, bredding av hjulbuer, en del rustfjerning, har lakkert framstilling idag, og motorommet er pusset ned å klart for lakk !

så blir det polyforinger å coilovers :) .

så har bare hivd i et hvitt skinninteriør jeg har, hvite og mørkegrå dørtrekk å den normale gråfargen som har kombi med svart på !

infelt med klokker å slikt da, men ser fortsatt litt kjipt ut :) .

Sorry OT, men håper i alle fall infoen hjelper, er veldig enkelt på denna bilen faktisk, tok meg 10 minutter å hive det inn å ha skrudd fast alle skruene ! men om det er coupe, så kan det være vrien å komme til de 3 øverste skruene ved ventilene opp til ruta . der fikk jeg ikke kortpipe å skrall på en gang så endte med pipe og wiscrip tang :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...