Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann.

lurer på hva jeg trenger av deler når jeg skal få skiftet frontruta på e34'en min?

lurer da spesielt på om jeg trenger de listene rundt ruta, og hvordan jeg eventuelt får demontert de?

svar mottas med TAKK :)

Skrevet

Hei!

Først så vil jeg ikke anbefale deg å bytte frontruten selv.

Grunnet pris og kunnskap.

Billigere å bruke glass forsikringen din hvis du har, da betaler du bare egenandel.

Hvis du ønsker å gjøre dette selv så må det handles inn ny rute, lim med tilhørende primer osv, nye klips og eventuellt nye lister.

Du må også ha tilgang til verktøy for å skjære ut ruten fra limet.

Listene dine sitter helt inntil karosseriet, tar du en stiv sparkel kniv så kan du vippe opp listene et steg av gangen.

Da blir det mellomrom mellom glasset og karosseriet. Med skæreverktøyet kommer du da til og får skært ut ruten.

Skal du handle inn alt selv så havner du nok på rundt 8 tusen kroner.

Er selv utdannet og har fagbrev i glassyrket med hovedtyngde på bilglass som jeg tidligere har jobbet med i 7 år.

Ønsker du noe mer utfyllende svar så si ifra så skal jeg hjelpe til.

Skrevet

for det første, takk for svaret

faren min driver bilverksted, så lim med tilbehør er ikke noe problem. heller ikke prisen forsåvidt.... :D

lurte mest på det med listene rundt kanten på ruta, da det sto på riis sine sider at jeg måtte sjekke om nye skulle være med.

så da begynte jeg å lure på om disse måtte skiftes eller ikke. men etter det du sier, så trenger jeg vel ikke det da?

Skrevet

Hvis du er forsiktig og løsner de steg for steg så går det bra.

Er de stygge så bytt de, for det gjør mye på helhetsintrykket.

Lykke til med prosjektet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...