fredriko Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 har en evig diskusjon med en kolega angående ombygging av e39 520i til m5, jeg mener og ha lest at det ikke går ann og få godkjent enn e39 m5 som er ombygd, hvorfor? eller stemmer ikke det? noen som har noen inspill?
AlXz Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Har ikke ss performance gjort dette? Mulig du må via Tüv i tyskland.., men du kan jo høre med dem?
Gjest Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Ingen problem. Du får tuvpapirer i Tyskland på dette om ikke det ordner seg uten. Ta uansett kontakt med BT i Trondheim for godkjenning av ombygging, er en kar som har god peiling der..
Aladdin80 Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Ombygging ifra 520i til M5 e39 er ikke noe problem sånn å sette i motor og få dette til å fungere, men problemet ligger så fort du skal få dette godkjent i vognkortet!! En kamerat av meg har etter veeeeeeldi mye om og men, og med masse masse masse kontakter i Tyskland fått Tùv-godkjent denne touringen. Men han skulle ALDRI gjøre dette igjen........... Trur dette blir vannskelig å få gjort èn gang til:( Men lykke til:)
M3 Yngve Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Sedan går fint, bør ikke på tuv med dem, men turing må man nok til tuv med.
Aladdin80 Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Sedan går fint, bør ikke på tuv med dem, men turing må man nok til tuv med. Det er helt korrekt Yngve:)
S.Hafsmo Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 mener å ha hørt at E39 M5 hadde annet delenummer på chassi enn f.eks E39 520, og at dette igjen vanskeliggjorde godkjenningen siden man ikke lengre har bevis for at chassi tåler den økte effekten. ang Tüv har jeg hørt flere steder at BT i Norge ikke behøver å godkjenne selv om Tüv sier alt er bra.
korny Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 "ang Tüv har jeg hørt flere steder at BT i Norge ikke behøver å godkjenne selv om Tüv sier alt er bra" DETTE ER HELT KOREKT!!!!!!
Gjest Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Derfor bør dere vite hvilken trafikkstasjon dere skal gå til, å velge en random er ikke så lurt. Hør rundt med feks SS eller andre som driver med ombygging om hvor det er smartest å godkjenne bilen. Selv har jeg hørt at Trondheim skal være veldig bra!
M3 Yngve Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Må søke ditt lokale biltilsyns, går vist ikke å bruke der du ikke bor ( noe jeg ikke er sikker på) Vet man om tilsvarende godkjente bygg, kan man reff til det feks. Får man avslag, og du VET at det er godkjent lik bil, etter 08, har man en god sak. MEN HUSK: De gjør som de hvil disse gutta, og her kan det være mer urettferdig enn man kansje syns det var i barnahaven som guttunge. Første man gjør er å skrive en arbeids plan/ beskrivelse hva man har planer om å gjørte, ta kopi av alt du kan dokumentere, send/ lever dette på ditt lokale biltilsyn, og vent LENGE. Ikke begynn på noe før du har fått svar. Det kan også være lurt å dra på biltilsynet og blombe donor bilen og vise dem den du skal bygge på. Det gjør det en del lettere når du kommer ditt ferdig ombygd.
tomerikk Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Det de kan nekte godkjennelse på er att vekta ikke kan skrives opp. Touringen til SS P. ble godkjent etter TUV. papirer, men er i praksis en "matpakkebil" da den får overlast på foraksel om det sitter mer enn en person i forsetene. Jeg legger ved kopi av vognkortet dens. Kvaliteten er elendig da det er skanning av en veldig dårlig kopi.
Kristov Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Det de kan nekte godkjennelse på er att vekta ikke kan skrives opp. Touringen til SS P. ble godkjent etter TUV. papirer, men er i praksis en "matpakkebil" da den får overlast på foraksel om det sitter mer enn en person i forsetene. Jeg legger ved kopi av vognkortet dens. Kvaliteten er elendig da det er skanning av en veldig dårlig kopi. Kan jo ikke se noen ting på de bildene...
tomerikk Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Det er desverre det beste jeg kunne få til av redigering på kopien. Kopimaskinen ga skyggebilde så det så ut som dobbeleksponering. Det blir mest leselig om du zoomer nettleseren til 200%. Etter hukommelsen var forskjellen på egenvekt og totalvekt på foraksel ca. 60 kilo. Kontakt SS p. for opplysninger. Her kan dere se hva de skriver om ombygginger: http://www.ssperformance.no/nb/godkjenninger.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå