Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var ute og kjørte i går, og alt var helt fint, og jeg parkerte hjemme for natten.

Når jeg skulle kjøre til jobben i dag fungerte ikke clutchen. :evil:

det er liksom ikke noe tak i den før de siste 4 cm, så jeg får ikke satt den i gir når motoren går :(

Noen som har vært borti samme problem før?

Skrevet

Sjekk servo oljen. Kan hende du har fått en lekkasje på systemet slik at du ikke får nok trykk til at hovedsylinderen på kassa greier å løse ut clutchen.

Skrevet
Sjekk servo oljen. Kan hende du har fått en lekkasje på systemet slik at du ikke får nok trykk til at hovedsylinderen på kassa greier å løse ut clutchen.

Servo olja?

Clutchen går vel på bremsevæska??

Skrevet

Min feil litt tidlig på morran enda. Er bremsevesken du skal sjekke ;)

Jeg mener det er mulig å lufte clutch "systemet" tror jeg ville prøvd å gjøre dette, kan hende du har fått noe luft eller lignende. Men dette ville du nok kjent på clutchpedalen.

Kan også hende du har en lekkasje en plass. Du burde se litt rundt ved koblingspunker om du kan se noe synlig. Men hvis du har bremseveske opp til max tror jeg du kan utelukke akkurat det der.

Skrevet

jeg hadde lite bremsevæske (under min) :oops:

men jeg fylte den opp til max.. må jeg pumpe mye på clutchen for å få den i gang igjen da?

pumpa en del, men ikke lenge (1,5 min), og det ble ikke bedre..

fortsette å tråkke mye på clutchen?

Skrevet

Sett etter lekkasje?

Er vel ofte det begynner å lekk i en av pumpene.., enten pumpa på clutch pedalen, eller slavesylinder/clutchpumpe i girkassa?

Sjekk rør/slager fra beholder og fram til pumpa som sitter skrudd i sida på girkassa.

Må nok lufte.. (lufteskrue på slavesyl/clutchpumpe på girkassa)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...