Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vindussveiver er vell en slitedel på E30 :) Du kan jo gå over alt av slanger i motorrommet, sjekke etter vacumlekasje osv.. Gir olje og olje på diffen kan du vell kanskje bytte i samme slengen?

Skrevet

Er en 1986 modell, gått snart ca 300k. Merker ikke noe veldig til slark osv, men vanskelig å si om det plutselig kan skje noe...

Ja, hvertfall slik at den fungerer bra og starter hver gang, er rett og slett drift-sikker og trofast:)

E30 er drift sikker. Uten å gjøre stort. Men spesielt på din bil er vakùum slanger. Bytt de som du kan se begynner å bli dårlige. Ellers bytter du vindusviskerblader. Bensin filter. Oljefilter og olje og olje på differensial. Luftfilter. Bremsevæske. Kjølevæske.

Sjekk tykkelse på bremseskiver, bytt de om det er under minimums tykkelse.

Noe mer enn dette ville jeg ærlig talt ikke gjort. Andre deler bytter du når/om de ryker.

Skrevet

Utifra dine beskrivelser så kan jeg ikke forstå annet enn at du snakker om Termostat hus området. Trykkoppbyggingen har man ved Termostat området. Så ikke rart om det er en lekkasje der. Pakningen bak temostat har ingen tendens til å ryke, men det kan selvfølgelig være en mulighet for at den er gått i stykker. At slangeklemmene som er på slangene inn på termostahus løsner hender.

obs obs, du kan bli lurt, for der det går vann slanger inn på gasspjeldhus lekker det oftere.. Huset som er skrudd fast i gassjeldhuset er tynt å skjørt. Tidens tann pleier å slite hardt på dette. På toppen av det hele så er pakningen av kork, å det er da enda værre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...