Gå til innhold

bremse og clutch problem på e30 (haster litt)

birken85
 Share

Anbefalte innlegg

bremsene: bremsa på venstre side fremme henger på som bare fa.. og det er ikke caliptere for eg har bytta det, når eg pumpe to ganger på pedalen blir den steinhard og venstre fremmhjul står bom fast.. så løser eg på lufteskrua og slipper ut trykket da går hjulet lett rundt igjen?!?!?! så altså hvorfor holder den på trykket og ikke slipper løs igjen før eg opner lufteskrua?????

clutchen: hadde problem med sluring på clutchen så tok av kassen,bytta bunnpanne pakning for der var komt litt olje i clutchuset fra den, satte inn ny clutchplate og startet opp og sluret fortsatt like mye? kan det vere trykkplata som er og har vert gåen hele tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligge fleire trykk plater på verkstedet :)

ja vet... tok du den bremse sylinderen du sa eg skulle prøve og bytte?

Den står på bilen ute, evt ligger der en plass :) Bytt den så trur eg du kjem deg framover :)

Eg tok hovud sylinderen til clutchen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkplata har en tendens til å bli slappere i fjørene. Kan du justere den? Evt skaffe ny. :)

ja har vert inne på tanken siden det ikke ble noe forskjell når eg bytta lameller :P har ikke studert trykkplata.. så den er justerbar altså? :)

Skal ikke si det sikkert, men enkelte bilmodeller har det. Kan justere forspennet på fjørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...