birken85 Skrevet Februar 20, 2010 Share Skrevet Februar 20, 2010 bremsene: bremsa på venstre side fremme henger på som bare fa.. og det er ikke caliptere for eg har bytta det, når eg pumpe to ganger på pedalen blir den steinhard og venstre fremmhjul står bom fast.. så løser eg på lufteskrua og slipper ut trykket da går hjulet lett rundt igjen?!?!?! så altså hvorfor holder den på trykket og ikke slipper løs igjen før eg opner lufteskrua????? clutchen: hadde problem med sluring på clutchen så tok av kassen,bytta bunnpanne pakning for der var komt litt olje i clutchuset fra den, satte inn ny clutchplate og startet opp og sluret fortsatt like mye? kan det vere trykkplata som er og har vert gåen hele tiden?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Februar 20, 2010 Share Skrevet Februar 20, 2010 Bremser som henger seg på kan fort være tette bremseslanger ut til caliper .har også sett dette skje ved feil på hovedsylinder men da sjelden at bare ett hjul vil henge på da vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Bumper denne eg... flere som har gode svar eller forslag til og løse problemene mine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Begge hjula framme henger, det på fører sida henger litt meir enn det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Trykkplata har en tendens til å bli slappere i fjørene. Kan du justere den? Evt skaffe ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 Trykkplata har en tendens til å bli slappere i fjørene. Kan du justere den? Evt skaffe ny. ja har vert inne på tanken siden det ikke ble noe forskjell når eg bytta lameller har ikke studert trykkplata.. så den er justerbar altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 det ligge fleire trykk plater på verkstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 det ligge fleire trykk plater på verkstedet ja vet... tok du den bremse sylinderen du sa eg skulle prøve og bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 det ligge fleire trykk plater på verkstedet ja vet... tok du den bremse sylinderen du sa eg skulle prøve og bytte? Den står på bilen ute, evt ligger der en plass Bytt den så trur eg du kjem deg framover Eg tok hovud sylinderen til clutchen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Trykkplata har en tendens til å bli slappere i fjørene. Kan du justere den? Evt skaffe ny. ja har vert inne på tanken siden det ikke ble noe forskjell når eg bytta lameller har ikke studert trykkplata.. så den er justerbar altså? Skal ikke si det sikkert, men enkelte bilmodeller har det. Kan justere forspennet på fjørene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 så da kan det kansje ann og justere så clutchen griper litt hardere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Ja, tror det er hensikten bak det. Ihvertfall justere etter slitasjen. Men ta dette med en klype salt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå