popoval Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Hei. Jeg har prøvd å feste olje trykk og olje temp senser med adapter fra Biltema: http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/ Den har jeg ikke fått tett, noen andre som har fått til det? Min lekker veldig mye. eventuelt hva gjør andre for å få festet de sensorene? Hva slags olje er forresten å anbefalle på en orginal 325 motor? Håper dere kan hjelpe meg:) -alex
Kristian H. Foss Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Sliter selv med tettheten på en slik plate fra biltema, er riktignok Volvo motor i mitt tilfelle så er nok heller dårlig kvalitet på enkelte av de. Du kan gå for en litt enklere type, altså et t/y kryss. Fåes kjøpt i de fleste dimensjoner på Biltema og er kansje en bedre løsning om du bare skal montere to stk sensorer.
popoval Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 Sliter selv med tettheten på en slik plate fra biltema, er riktignok Volvo motor i mitt tilfelle så er nok heller dårlig kvalitet på enkelte av de. Du kan gå for en litt enklere type, altså et t/y kryss. Fåes kjøpt i de fleste dimensjoner på Biltema og er kansje en bedre løsning om du bare skal montere to stk sensorer. Ja høres lurere ut, men hvor skal jeg feste den? Kan vel ikke sitte hvor som helst for å få riktig måling? Er det sån T-kobling som i katalogen er sammen med kobber rør for bruk av vann inne i bygg? Som du sikkert skjønner så er ikke motor min sterke side enda..
Kristian H. Foss Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Jeg fant t-stykket i avdelingen for diverse målere for oljetrykk til bil osv. Du kan skru ut den orginale oljetrykkbryteren og sette i t-stykket der. Mulig du finner et som kan brukes til 3 uttak også. Om du velger å fjerne den orginale trykkbryteren helt, kan du koble ledningen som satt på trykkbryteren og koble inn på den nye trykkbryteren. Det skal funke.
popoval Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 Jeg fant t-stykket i avdelingen for diverse målere for oljetrykk til bil osv. Du kan skru ut den orginale oljetrykkbryteren og sette i t-stykket der. Mulig du finner et som kan brukes til 3 uttak også. Om du velger å fjerne den orginale trykkbryteren helt, kan du koble ledningen som satt på trykkbryteren og koble inn på den nye trykkbryteren. Det skal funke. Hvor sitter den orginale sensoren? Når jeg lå under bilen i dag så jeg en sensor som satt in på motoren under der olje filteret er. er det den?
Kristian H. Foss Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Har ikke vært så mye borte i M20 desverre, men om det sitter bare èn ledning inn på den, kan de stemme. Men tror noen andre kan svare deg bedre enn meg på dette.
popoval Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 Har ikke vært så mye borte i M20 desverre, men om det sitter bare èn ledning inn på den, kan de stemme. Men tror noen andre kan svare deg bedre enn meg på dette. Den er grei:) Jeg kikket på noen bilder på gsbildeler.no og fant sensoren der men skjønte ikke helt hvor det er men skal krype under bilen igjen i løpet av uka og kikke litt mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå