Gå til innhold

hva gjør dere med olje temp og trykk sensor? 325 e30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har prøvd å feste olje trykk og olje temp senser med adapter fra Biltema:

http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/

Den har jeg ikke fått tett, noen andre som har fått til det?

Min lekker veldig mye.

eventuelt hva gjør andre for å få festet de sensorene?

Hva slags olje er forresten å anbefalle på en orginal 325 motor?

Håper dere kan hjelpe meg:)

-alex

Skrevet

Sliter selv med tettheten på en slik plate fra biltema, er riktignok Volvo motor i mitt tilfelle så er nok heller dårlig kvalitet på enkelte av de. Du kan gå for en litt enklere type, altså et t/y kryss. Fåes kjøpt i de fleste dimensjoner på Biltema og er kansje en bedre løsning om du bare skal montere to stk sensorer. :)

Skrevet
Sliter selv med tettheten på en slik plate fra biltema, er riktignok Volvo motor i mitt tilfelle så er nok heller dårlig kvalitet på enkelte av de. Du kan gå for en litt enklere type, altså et t/y kryss. Fåes kjøpt i de fleste dimensjoner på Biltema og er kansje en bedre løsning om du bare skal montere to stk sensorer. :)

Ja høres lurere ut, men hvor skal jeg feste den?

Kan vel ikke sitte hvor som helst for å få riktig måling?

Er det sån T-kobling som i katalogen er sammen med kobber rør for bruk av vann inne i bygg?

Som du sikkert skjønner så er ikke motor min sterke side enda.. :P

Skrevet

Jeg fant t-stykket i avdelingen for diverse målere for oljetrykk til bil osv. Du kan skru ut den orginale oljetrykkbryteren og sette i t-stykket der. Mulig du finner et som kan brukes til 3 uttak også. Om du velger å fjerne den orginale trykkbryteren helt, kan du koble ledningen som satt på trykkbryteren og koble inn på den nye trykkbryteren. :) Det skal funke.

Skrevet
Jeg fant t-stykket i avdelingen for diverse målere for oljetrykk til bil osv. Du kan skru ut den orginale oljetrykkbryteren og sette i t-stykket der. Mulig du finner et som kan brukes til 3 uttak også. Om du velger å fjerne den orginale trykkbryteren helt, kan du koble ledningen som satt på trykkbryteren og koble inn på den nye trykkbryteren. :) Det skal funke.

Hvor sitter den orginale sensoren?

Når jeg lå under bilen i dag så jeg en sensor som satt in på motoren under der olje filteret er.

er det den?

Skrevet
Har ikke vært så mye borte i M20 desverre, men om det sitter bare èn ledning inn på den, kan de stemme. :) Men tror noen andre kan svare deg bedre enn meg på dette. :)

Den er grei:) Jeg kikket på noen bilder på gsbildeler.no og fant sensoren der men skjønte ikke helt hvor det er :? men skal krype under bilen igjen i løpet av uka og kikke litt mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...