Gå til innhold

Lekkasje ved radiator / ekspansjonstank

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er det vanlig å bytte hele radiatoren med den satsen som ekspansjonstanken står i når det lekker? Eller er det andre ting som kan gjøre det? Er ikke slanger osv.

Lekker forresten ikke så veldig mye, men drypper litt til tider. Har nemlig fått høre litt forskjellig, ang. noen o-ringer osv som kan lekke? Det drypper hvertfall i områder rundt ekspansjonstanken, og det er vanskelig å se hvor det lekker :\

Hva er det "klassiske" problemet her?

Tips mottas med takk før jeg evnt. bestiller helt ny radiator osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg få byttet den først og se om det hjelper.

Regner med det nr. 3 på bilde:

10291.gif

Er det noen flere pakninger / o-ringer jeg burde bytte i samme slengen? Siden jeg må tappe ned kjølevann, lufte på nytt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hørt at ekspansjonstank og radiator ligger og gnager mot hverandre siden det tanken er fastmontert, og man dermed må bytte hele radiatoren? U-sant ?

Jeg prøver uansett først o-ringen, jeg bare lurer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti samma problemet. Du trenger ikke å bytte hele radiatoren for det. Jeg bytta hele tanken og da var det gjort, men tanken sitter godt så du må dra den litt hardt ;)

Jeg Bestilte tank fra gsbildeler. Det følger med O-ring samt. tanken. Så jeg anbefaler deg å bytte tanken siden det kan være sprekk i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å lekke gjennom en sprekk i eksbansjonstank så byttet den men slet litt med å få det tett nede der den oringen sitter, men da jeg endelig fikk det tett der så begynte radiatoren å lekke så måtte bytte hele driten. Vil absolutt anbefale deg å bytte tanken også for om den ikke lekker nå så er den en tikkende bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt nr 3 og nr 4.

Men ikke sikkert det er her det lekker..

Ofte så ryker radiatorene i skjøten mellom metall (register) og plastikken rundt.

Da holder det ikke å bytte ekspasjonstank og o-ringer..

Dårlig patent de greiene der.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...