maartn Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Hei Er det vanlig å bytte hele radiatoren med den satsen som ekspansjonstanken står i når det lekker? Eller er det andre ting som kan gjøre det? Er ikke slanger osv. Lekker forresten ikke så veldig mye, men drypper litt til tider. Har nemlig fått høre litt forskjellig, ang. noen o-ringer osv som kan lekke? Det drypper hvertfall i områder rundt ekspansjonstanken, og det er vanskelig å se hvor det lekker :\ Hva er det "klassiske" problemet her? Tips mottas med takk før jeg evnt. bestiller helt ny radiator osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Klassiske problemet med disse radiatorene er at O-ringen i bunn av ekspansjontank er ødelagt. Bytt denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Da skal jeg få byttet den først og se om det hjelper. Regner med det nr. 3 på bilde: Er det noen flere pakninger / o-ringer jeg burde bytte i samme slengen? Siden jeg må tappe ned kjølevann, lufte på nytt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Vil du bekrefte at det er o-ring nr. 3 på bilde Fliid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Stemmer at det er nr 3 på bildet. Sjekk også tanken din, at det ikke er eprekker i plasten, har vært borti at det kan være sprekk i denne som ikke synes før du demonterer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Jeg har selv hørt at ekspansjonstank og radiator ligger og gnager mot hverandre siden det tanken er fastmontert, og man dermed må bytte hele radiatoren? U-sant ? Jeg prøver uansett først o-ringen, jeg bare lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Som regel er det nok bare O-ring-en, men det kan også forekomme at tanken sprekker og da gjerne på siden mot radiatoren. Bare husk å smør inn oringen med feks ZALO eller lignende, så den nye ikke tar skade når du presser på plass igjen tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Jeg har vært borti samma problemet. Du trenger ikke å bytte hele radiatoren for det. Jeg bytta hele tanken og da var det gjort, men tanken sitter godt så du må dra den litt hardt Jeg Bestilte tank fra gsbildeler. Det følger med O-ring samt. tanken. Så jeg anbefaler deg å bytte tanken siden det kan være sprekk i den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Det er jo 500 unødvendige kroner om tanken er hel og fin da Men ser problemet om jeg må stå å vente på ny tank og ikke får brukt bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 hehe ikkesant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 se bilde for tank... to spor og en o ring..bruk to o ringer og saken er biff+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Min begynte å lekke gjennom en sprekk i eksbansjonstank så byttet den men slet litt med å få det tett nede der den oringen sitter, men da jeg endelig fikk det tett der så begynte radiatoren å lekke så måtte bytte hele driten. Vil absolutt anbefale deg å bytte tanken også for om den ikke lekker nå så er den en tikkende bombe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Bytt nr 3 og nr 4. Men ikke sikkert det er her det lekker.. Ofte så ryker radiatorene i skjøten mellom metall (register) og plastikken rundt. Da holder det ikke å bytte ekspasjonstank og o-ringer.. Dårlig patent de greiene der.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå