Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
Skrevet

Har drivi å titta litt på hvordan jeg skal måle gap på total seal ringene.

Det er riktig at jeg skal måle da ringene står så langt nedi sylinderen som de vil være i toppposisjon?

Og det er jo nesten umulig å holde de stødig når jeg måler, en gang så passer ikke 0.020" med bladsøker, så prøver jeg igjen så passer plutselig 0.023".

Er det noen genial måte å vite når man måler riktig?

Skrevet

Det har jeg gjort.. Brukt et av de gamle stemplene, latt den nederste ringen være igjen, slik at ringen ligger helt jevnt nede i sylinderen. Men gappet blir for stort :S

Har også prøvd å ta av alle ringene, og dytte ringen ned til skjørtene på det gamle stempelet er jevnt med toppen av sylinderen. Når de er for store får jeg jo ikke gjort noe med de.. Mulig at jeg ikke får de til å ligge helt jevnt, hvis de ikke gjør det så vil jo gappet blir større.

Disse ringene skal jo være laget til nøyaktig denne motoren og disse stemplene.

På topringen så skal maks gap være 0.022", men jeg får 0.024". Går dette ann å kjøre med?

Disse skal jo være laget spesielt til denne motoren.. :S

Eller må jeg ha nye ringer eller ny blokk :( ?

Skrevet

Mine totalseal ringer var for trange og måtte justeres opp litt. Bortsett fra oljeringen, som var noe for stor, men det har liten betydning.

Om du har .024 tommer, vil det si ca 0,61mm. Og det går helt fint å kjøre med det. I teorien vil det bli noe mere luft som går ned i veivhuset.

Skrevet

Ja, det vil vel bare ha litt marginal innvirkning på kompresjonen.

Kan du forklare meg hvordan bukkene til veiva skal stå også? Hvilken vei? hehe

Tror jeg vet veien, men har plutselig blitt usikker.. Står ikke så godt i Haynes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...