tool-nes Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 120 grader hver? hva mener du da?
ehrnst Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 om et stempel er 360 grader, og du har tre ringer..... huff da...... mercedes
tool-nes Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 aha.. skjønner.. 120 grader mellom hver gap
Ole M.Haraldstad Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 Stemmer ikke helt på total seal ringene. Den andre ringen er litt annerledes enn vanlig. Med en innerdel og to ringer. Men det står i papirene hvordan de skal monteres.
tool-nes Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Skrevet Mars 27, 2010 Har drivi å titta litt på hvordan jeg skal måle gap på total seal ringene. Det er riktig at jeg skal måle da ringene står så langt nedi sylinderen som de vil være i toppposisjon? Og det er jo nesten umulig å holde de stødig når jeg måler, en gang så passer ikke 0.020" med bladsøker, så prøver jeg igjen så passer plutselig 0.023". Er det noen genial måte å vite når man måler riktig?
Ole M.Haraldstad Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Du tar ett av stemplene og dytter ringen f.eks 5-6cm ned med stemplet, altså med stemplet oppned. Så står ringen helt rett og du kan måle.
tool-nes Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Det har jeg gjort.. Brukt et av de gamle stemplene, latt den nederste ringen være igjen, slik at ringen ligger helt jevnt nede i sylinderen. Men gappet blir for stort :S Har også prøvd å ta av alle ringene, og dytte ringen ned til skjørtene på det gamle stempelet er jevnt med toppen av sylinderen. Når de er for store får jeg jo ikke gjort noe med de.. Mulig at jeg ikke får de til å ligge helt jevnt, hvis de ikke gjør det så vil jo gappet blir større. Disse ringene skal jo være laget til nøyaktig denne motoren og disse stemplene. På topringen så skal maks gap være 0.022", men jeg får 0.024". Går dette ann å kjøre med? Disse skal jo være laget spesielt til denne motoren.. :S Eller må jeg ha nye ringer eller ny blokk ?
Ole M.Haraldstad Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Mine totalseal ringer var for trange og måtte justeres opp litt. Bortsett fra oljeringen, som var noe for stor, men det har liten betydning. Om du har .024 tommer, vil det si ca 0,61mm. Og det går helt fint å kjøre med det. I teorien vil det bli noe mere luft som går ned i veivhuset.
tool-nes Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Ja, det vil vel bare ha litt marginal innvirkning på kompresjonen. Kan du forklare meg hvordan bukkene til veiva skal stå også? Hvilken vei? hehe Tror jeg vet veien, men har plutselig blitt usikker.. Står ikke så godt i Haynes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå