Eklund Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 motorn går elendig i kulda og selv med grei arbeidstemperatur hakker og hoster den. Det er umulig å få den over 4000 omdreininger på tomgang. Har nye tennplugger. Ingen feilmeldinger, i følge mekonomen da. Hva kan dette være? Enkle ting å sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 prøv kondensfjjerner du:) kjør noen striper så skal problemet være vekke.. hadde det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Anbefaler ikke å bruke kondensfjerner.. Kan skade dyser og resten av drivstoffsystemet. Fyll heller full tank og kjør den på en langtur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 sant så sant.. men de va ei løsning i allefal:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Kan vel egentlig også være plugghettene. Det kommer mye kondens i motorrommet når det er kaldt og mye snø. Kan være overslag fra plugg til motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 Har nettopp kjørt langtur omtrent 6 timer. Ble ikke bedre av det. Orket dessuten dårlig i oppoverbakker og i de bratteste gikk det 40, men som oftest klarte den 70-80. Prøvde kondensfjerner tidligere også. Hjalp ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 dyserens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Tipper en eller annen sensor, evt luftmassemåler. Kan også være at den går på 3 sylindre innimellom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 De skiftet tennplugger. De var svarte sa de. Jeg sa jeg hadde skiftet to dager tidligere til noen som skal gi mer effekt og da var de gamle litt brune og litt hvite uten belegg som de skal være. Så skiftet de ventil til veivhusventilasjon. Den har det vært trøbbel med kanskje siden lokket hadde blåst av pumpa og jeg måtte bolte den på igjen. De skiftet etter dette luftmassemåleren. Den hadde jeg hatt trøbbel med tidligere pga rusk, men renset den. Jeg hadde resetet feilmelding, kjørt en del og tatt ny diagnose uten at den dukket opp. Nå mente de at den likevel måtte skiftes. Har jo 190´på seg og har hatt problemer så er kanskje ok. Sist står det at bilen fortsatt småfusket og de skiftet tilbake til originale plugger. Jeg maset om å få den levert med mine siden jeg hadde originale hjemme. Dette hadde ike skjedd når jeg hentet den. Jeg fikk ikke mine gamle tilbake og måtte dessuten betale for de nye. Så dro et kort uten dekning og fikk regning. Nå lurer jeg på om jeg skal prute. Totalt ble jo dette 9729kr. Får varmegarasje om to måneder Jeg har likevel bestemt meg for å kjøe litt nyere bil. Først EU og service 2. Ellers PM om noen er interessert. Er mye nytt, men noe rust og skrammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canbmw Skrevet Februar 25, 2010 Share Skrevet Februar 25, 2010 akk nå har jeg motorstopp på min e36 318i 1994. jeg skjekket alt, og fant ut at det ikke kom bensin til motoren. spraya litt startgass og da starta bilen. men ca 1 uke siden så hadde jeg det problemet du nevnte, at den ikke når høyt opp i turtall og hoster. og nå starter ikke motorn, skal kjekke bensinpumpene under baksete idag, funker de ikke så vet jeg hva feilen er:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå