confUsed Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Bilen det gjelder er en 99mod 525tds. Merka i forrige uke at det stinka diesel hver gang jeg parkerte bilen. Undersøkte det litt nøyere i helga og fant ut at det kom fra dysa i sylinder 4, den med slitasjesensor... Har stramma til røret mutteren på røret, hatt av røret for å se etter sprekker eller annet grums i koninga, og har også bytta ene returslangen som så litt mistenkelig ut, den andre kappa jeg av et par cm på og satte på igjen, den er tett. Men det lekker fortsatt. Det er litt vanskelig å se nøyaktig hvor, men det ser ut til å komme fra rundt plasten der hvor denne slitasjesensoren sitter. Er det noen som har vært borti dette før (er det i det hele tatt mulig med en lekkasje der?)? Er det tilfeldigvis noen som har ei sånn dyse til overs for salg til en fin pris? Edit: Det var visst ikke noe slitasjevarsler denne senoren... Needle lift sensor var det vel...
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Stemmer,er en koordinator for tenningstidspunktet denne sensoren. Viss du er 100% sikker på at det ikke er ifra retirslangen eller røret/konen på dyserøret så kan det jo være fra delingen på dysa(2-delt) eller fra "flammeskiva",alså kopartetningen i bunn av dysa der den tetter mot toppen. Ville uansett tatt ut dysa og fått sjekket dette,ingen stor jobb.
confUsed Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Tja, 100% sikker er jeg jo forsåvidt ikke, hehe. Men jeg rengjorde alt og starta bilen, og det øverste punktet jeg er helt sikker på at det lekker diesel har jeg merka av på her (fant bildet hos gs): http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... cs3iji.jpg Så jeg trur jeg kan utelukke delingen av dysa, siden det lekker over den. Men det kan jo veldig gjerne være returslangen ser det ut som, så jeg skal se om jeg får tak i en helt ny en i morra, bare så det er prøvd... Har søkt mye og finner liksom ikke noen andre med dette problemet, så syns bare det er litt rart at det skal komme fra plasten rundt den sensoren også. Noen som aner om det fins sprengskisser av denne dysa på nett? Ville uansett tatt ut dysa og fått sjekket dette,ingen stor jobb. Går dette an å sjekke på noen måte uten noe spesielt utstyr, eller mente du å ta den med til noen som har utstyr til å trykksette den?
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Du tar ut dysa og rengjør den godt. Så tar du den med til et verksted som har dysetester for mekaniske dyser(de fleste har sånt utstyr). Les av åpningstrykket på dysa(står stemplet på den) og bruk trykktesteren til å holde trykket på den grensa. Da vil eventuelle lekkasjer komme frem. Når du først har den i denne testeren kan du likegodt sjekke sprøytebildet og at åpningstrykket også stemmer
Tore Diesel Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Har vært borti flere tilfeller der akkurat denne dysa lekker. Måtte bytte denne jeg også, på min 325 tds. Så ut som lekkasjen var i området rundt plasten på dysa hos meg også. Denne er selvfølgelig vesentlig dyrere enn de andre 5 dysene.
Bjørner Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Har lekkasje på dyse 1 og dyse 4. Måtte du bruke spesialverktøy for å ta løs dysene eller går det å knote med en litt lang kopp ?
Chriiis87 Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Hei du.. Lurte bare på en ting ? Gikk bilen din dårlig ? Har neste samme bil bare i E 34 turing 525 tds dysen med senor lekker hos meg pluss 2 andre. Og bil går sikkelig dårlig... Får en feil i instrumente ser ut som det er bilde av en dyse,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå