Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var mitt nye prosjekt påbegynt. Et sett BBS RC 041/042.

Disse er 7,5- og 8,5x17 et41 og skal få høyglanspolert kanter og lakkert senter og skruer i gull.

Fargekode på gull-lakken er jeg usikker på så bidra gjerne med bilder/fargekoder.

Ellers så blir nok balongdekkene byttet ut med 205 40 17 forann og 215 40 17 bak når jeg får spint ut de som står på nå.

Jeg har såvidt begynt på demonteringen, men kom selvfølgelig ikke lenger enn å skru løs mutterene.

Jeg får hverken ut skruene eller presset ut senterene, så tips her mottas med stor takknemlighet ;)

Jeg har prøvd å sette en skralleforlenger mot skruene på baksiden og banke dem ut med hammer, men det funket ikke i det hele tatt :(

p8wgwqxbra56li1mmdjv.jpg

Skrevet

Har fått ut skruene nå. Det er splines som holder dem på plass og de får dem til å sitte noe jævlig.

Men med hammer, skralleforlenger, 9mm pipe, 9mm mutter og litt vold fikk jeg dem ut :P

v6jo0c0howlvitqajgjz.jpg

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får selve senteret løs fra kanten. Men regner med jeg trenger varmepistol, så skal få kjøpt en i løpet av uka ;)

Skrevet

du legger noe papp eller lignende under, å så hopper du på senteret, da løsner det etterhvert.

Ville uansett tatt av dekkene fra felgene.. Husk å merke hvor du skal montere senterene igjen på felgen ;-)

Skrevet

Det var jo ikke en dum idé ;)

Handler varmepistol uansett da, i tilfelle jeg får bruk for den.

Den merkingen kan bli vanskelig å få til da siden senterene mest sansynlig skal lakkes opp :? Noen lure ninjatriks der?

Skrevet

for å få løs senter så kan du også bruke en trekloss og legge an mot felgsenteret og slå på med hammer.

start helt ytterst på eikene og jobb deg rundt.

angående merking så kan du risse inn en strek på baksiden. også lurt å merke alle delene med tall slik at rett senter havner på rett felg etterpå.

Skrevet

er enig med hylle i at varmepistol ikke har mye for seg på disse 2-delte felgene i.o.m at det ikke er tettningstoff/fugemasse mellom delene slik som 3-delte felger har. der hjelper det med varmepistol.

• 2 weeks later...
Skrevet

grrrrrr! Nå har jeg prøvd å slå på trekloss med hammer og å hoppe på sentrene, men får fortsatt ikke delt de hersens felgene :evil:

Begynner å bli litt iritert kjenner jeg :cry:

• 1 year later...
Skrevet

mine satt som F***, sprayet di med rustløser som jeg lot trekke inn noen timer, også brukte jeg en gummihammer. men ble noen 100slag før det løsnet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...