S.Hafsmo Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Som topic sier, har fått et lite problem med 540'n min. etter at bilen har stått større deler av vinteren tok jeg den ut en tur i går. kjørte noen km og fikk ikke noe varme inn i bilen. fylte så etter noen liter kjøleveske og da ble det bra, kjørte så noen mil for å nyte hvor fantastisk godt det er å kjøre bmw'n fremfor den stakar gamle chevroleten jeg har kjørt i vinter. I dag hadde jeg tenkt å kjøre bilen på PKK for å få den godkjent med "nyjustert" håndbrekk, men fikk ikke opp varmen i bilen denne gangen heller. er -15grader ute så jeg tenkte jeg skulle kjøre litt ekstra for å se om det kanskje kom seg, men etter noen runder rundt nabolaget ble det fortsatt ingen varme, så jeg kjørte hjem igjen. ble da møtt av en liten dampsky når jeg åpnet panseret og det så ut som at en del av vannet kom sprutene ut rundt der hvor slangen går fra radiator og inn på motor. har ikke kjørt noe etter dette, kun etterfylt kjøleveske og parkert bilen i garasjen. kan det ha vært kulden som har forårsaket dette på et vis? jeg mistenker nemlig at kjøleveska ikke har tålt kulden som har vært de siste dagene, slik at den kanskje har fått problemer med sirkulasjonen?
S.Hafsmo Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 nå ser jeg at det faktisk drypper fra koblinga inn på vannpumpa selv når bilen står, og jeg klarer ikke stramme noe mere på slangeklemma som er der fra før. så da må man vel finne på noe lurt for å få det tett igjen. utrolig morsomt å få problemer med sånt når det er -15 ute og bilen må være på etterkontroll innen utgangen av februar for å unngå avskiltning..
Michael Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Høres jo nesten ut som om det er noe som sperrer siden det lekker litt og..... da vil det jo bli mye trykk stående. Mulig termostaten ikke åpner som den skal ??
S.Hafsmo Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 lurer litt på fryst frostveske ja. men nå har den fått ei skikkelig feit blanding, så i mårra skal jeg prøve å sette på ei ekstra klemme og se om jeg får det tett til jeg får tak i en ny slange. man skulle vel merket det på flere måter om toppakninga har tatt kvelden?
bmwm60 Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 ser ut som kjøleveska di er litt vanna ut.. husk alltid 50/50 blandingsforhold
S.Hafsmo Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 ja, det er vel ikke umulig. har hatt litt problemer med kjølevannslekkasje, så den har sikkert blitt litt utvannet etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå