Gå til innhold

Bil stereo til BMW E36


Anbefalte innlegg

Fyrer løs, jeg da :D

-Pioneer eller Alpine spiller

-JBL Power eller Infinity Kappa frontsett

-2x12" fra Kicker eller Alpine

-RF forsterkere på både frontsett og bass, da holder det med en firekanaler.

Bruk frontutgangen til frontsettet og brokoble bakutgangen på 12"ene.

Da skal jeg love deg deilig lyd, selvom du bruker de rimelige seriene til hvert merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke er ute etter no fryktelig til lyd som spiller fletta av selv gamlemor idét du fliser forbi a på motorvegen, så:

Kjøp deg Pioneer eller Alpine spiller,

Frontsett, enten komponent eller 2/3veis 13cm forran i sparkepanelet. (ved komponent drar du diskanten opp i døra i den originale plassen, eller monterer på dash)

Baksett, 6"x9" (du får adapter som du monterer i underkant av hattehylla så den passer opp i den originale 10cm-plassen.

Monoforsterker med 12" (enkel holder).

Smaken er selvsagt som baken. Mange vil anbefale dobbel 12". Jeg vil heller anbefale å kjøpe noe skikkelig, og kjøre enkel. Lyden kommer mer enn gjerne inn i kupéen med dette ;)

Når det kommer til høyttalerne, vil en normal spiller i dag kunne drive disse uten forsterker. Men du får selvsagt litt mer power med en 4-kanals forsterker ;) Kjør gjerne pioneer/kicker/alpine-elementer rundt hele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du uansett ha noe i bagasjen så er det lurt å ta ut bakseteryggen å ta ut det dekslet som er i sentret der på metallet som er beregnet for skipose.har du nedfellbart midtarmlen i baksetet så er det rett bak der . det slår du bare løs med en hammer. Blir utrolig mye bedre lyd av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På min e36 320 sedan 96 m-tech modell, hva kan man gjøre med den plateveggen som i bakseteryggen? For når jeg har på 12"erene mine så kommer det ikke like mye lyd som jeg hadde håpet på. Og når jeg lukker opp trunken så er jo lyden kjempe bra:) Men hva gjør man med den plateveggen? Så at du snakket noe om å bare slå den ut? Er det en liten firkant inni som er limt fast eller?

Håper på godt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På min e36 320 sedan 96 m-tech modell, hva kan man gjøre med den plateveggen som i bakseteryggen? For når jeg har på 12"erene mine så kommer det ikke like mye lyd som jeg hadde håpet på. Og når jeg lukker opp trunken så er jo lyden kjempe bra:) Men hva gjør man med den plateveggen? Så at du snakket noe om å bare slå den ut? Er det en liten firkant inni som er limt fast eller?

Håper på godt svar :)

Jeg lurer på det samme [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e36 320 sedan 96 m-tech modell, hva kan man gjøre med den plateveggen som i bakseteryggen? For når jeg har på 12"erene mine så kommer det ikke like mye lyd som jeg hadde håpet på. Og når jeg lukker opp trunken så er jo lyden kjempe bra:) Men hva gjør man med den plateveggen? Så at du snakket noe om å bare slå den ut? Er det en liten firkant inni som er limt fast eller?

Håper på godt svar :)

slår du ut den vil jeg nesten tro det påvirker stivheten på bilen. er nokk en grunn til att den er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en liten firkant stål som så vidt sitter fast der. Ser den hvis du legger ned midtarmlenet. Sitter bare i noen små punkter rundt om. Bare å slå den ut, den er lagd for å kunne fjernes.

Så plasserer du basskassen med elementet(/ene) inn mot seteryggen eller helst inn gjennom skiluka.

Tett så godt rundt som mulig, så lyden IKKE forsvinner ut i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en liten firkant stål som så vidt sitter fast der. Ser den hvis du legger ned midtarmlenet. Sitter bare i noen små punkter rundt om. Bare å slå den ut, den er lagd for å kunne fjernes.

Så plasserer du basskassen med elementet(/ene) inn mot seteryggen eller helst inn gjennom skiluka.

Tett så godt rundt som mulig, så lyden IKKE forsvinner ut i bagasjerommet.

Men på min sedan (96 mod) er der ikke midtarmlene. Når jeg tar ut setene bak er der bare en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er heller ingen firkant midt på stålveggen bak baksetet, som du ser at det er spor rundt?

Hjelper uansett ikke når du ikke har midtarmlene, da kommer ikke lyden inn uansett. Da er eneste mulighet å kjøpe/bygge seg båndpass-kasse og ha bassrørene opp gjennom hattehyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...