JarleGa Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 Fikk et problem med tankmåleren på E30`n min her om dagen. Tankmåleren viser 20 liter ene minuttet 40 liter i det neste og så har eg plutselig full tank. Nivået kan "henge" på samme plassen i lengre tid, men detter i null når eg sløkker bilen. Dette kom helt plutselig for noen dager siden. Tanken er forøvrig rundt halv. Kan det være noe som er løsnet så det "bølger" og henger seg opp litt her og der, eller er det kansje spedoèn min det er noe galt med?? Er forøvrig en 90` E30 325iaT (automat touring)
E30-328 Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 Dårlig kontakt på instrumentet, det er vanlig!
JarleGa Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Skrevet Februar 24, 2010 Så skru ut instrumentet å feste pluggene skikkelig da?
JarleGa Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 ...eller er det noe som må loddest her? og, hvilke pærer er det i belysningen, mengler lys i turtelleren...
Martlu Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Henger meg på her jeg. En kompis sin e30 har noe problemer med bensinmåleren også. Det er en '92 touring mener jeg. Den viste nesten tom tank, så kjørte vi og fyllte, og da fyllte han 30 liter så var den full. Ellers er den litt opp og ned avhenig av gasspådrag virker det som. Er dette det samme problemet? I så fall hvis du finner løsningen så vil jeg gjerne høre det
Fliid Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Skru ut instrument. På bakside av instrument så er det noen muttere. Disse er plassert rett bak drivstoff tank måler og temperatur måler. Prøv å stramme disse. Eventuelt del instrumentet i to og gjør ren flatene ved å demontere instrumentene. Om dette ikke løser problemet, så kan man sjekke kontakten som erpå tankmåler, den kan gi problemer. Tankmåler kan ohmes, men jeg husker ikke tallene i hodet. Så det må jeg eventuelt komme med senere. Men jeg tror ikke det er tilfelle da det ikke er en så hyppig feilkilde. Men selve instrumentet derimot (nå snakker jeg ikke om hele kassen, men henholsvis målerene) kan ta kvelden og gi rare symptomer. Da er den eneste løsningen, å skifte måleren i instrumentet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå