Gå til innhold

E36 sliter med å bli varm når det er sinnsykt kaldt ute.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som sliter med dette? Når det er rundt 20 minusgrader ute sliter min E36 med å bli varm. Selv etter å ha kjørt 30 minutter klarer ikke pila å klatre opp til midten av varmemåleren, hvor den normalt havner.

Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper så mye å bytte kjølevæske nei. :lol:

Det som er mest nærliggende å tro her, er at termostaten din ikke er helt som den skal.

Skrevet

Samme med bilen min,e34 535i,ny overhalet topp,toppakning,vannpumpe,kjølevæske,thermostat er byttet for par mnd siden,når det er 10- eller kaldere å ligger i 80 så går tempnåla litt ned,så opp igjen til normalen da jeg slakker av,ved bykjøring å lignende. Er vel kanskje normalt i dette kalde landet,radiatorn blir ganske så kald når du ligger i 80+ ved 15- å ned så sånn sett sku en tru det var normalt?

Skrevet

Skal ikke si hva som er normalt og ikke under 15 minusgrader, da det sjelden er kaldere her jeg bor.

På temeperaturer ned til 15 minus, holder hvertfall min 94 mod. 325 tds seg stabilt på midten av tempmåleren, når den først har kommet dit.

Skrevet

e36'en min også er sånn.. når jeg kjører i nedoverbakker uten gass går nåla nedover når det er kaldt.. og når det er -25-30 grader tar det evigheter før bilen blir varm. Men det en kan gjøre da er å sette en papp plate forran radiatoren, da blir bilen mye fortere varm, men da må du huske å fjerne den når det blir varmt i været :P

Skrevet
det er som "Tore Diesel" påpeker > Bytt termostat, den er gåen 8) Garantissimo....... :)

Sitter biltema thermostat på min når jeg tenker meg om,sikkert derfor så bestilte ny på thorsov istad.

Skrevet

Har du bytta thermostaten trådstarter :?:

Satte inn ny ifra engelske Gates å noe mer,kosta 190,- på Thorshov med 25% rabatt. Å nå har jeg normal driftstemp å blåser så varmt det skal inne i bilen,tydelig biltema thermostaten åpna for tidlig. Har normal temp hele tiden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...