Gå til innhold

Problemer med stereo i E39 touring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har problemer med stereoanlegget i min 1997mod 520i touring e39, sitter ett orginalt radio/kassett i bilen, med en ettermontert Sony cd-veksler(som går på radiosignalet 82,3).

Det som skjer er at når jeg hører på radio og cd-veksler, så blir forsvinner lyden noe og kommer tilbake sånn akkurat som det skulle passe seg.

Når det kommer noen låter med bass i, så synes jeg at det "vrenger" veldig fort i høytalerne. Kommer ikke noe lyd ut ifra høytalerne som står rett over knappene for åpning av vinduene.

Noen ganger skurrer det en del på høytalerne, akkurat sånn hvis man har dårlig antenne-forhold. Dette er veldig irriterende å høre på.

Spiller jeg på lavt nivå, så er det ikke så gæern lyd.

Er det noen som vet om det sitter noe "sentral" eller forsterker eller lignende i bilen, som kanskje burde sjekkes eller byttes.

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg hadde problemer med at lyden forsvant med uregelmessige mellomrom. Hadde sammtidig problemer med at lyset i dashbordet og noen andre ting også slukna av og til. Jeg kom fram til at det sansynligvis var dårlig kontakt på CAN-busen, sannsynligvis nede ved hovedmodulen eller "lysmodulen" som sitter til venstre i fotbrønnen til passasjersetet. Her kan det samle seg vann som lager krøll for koblingene.

Problemet med at det vrenger kan være så enkelt som at høyttalerne er sprengt... Og det er bare de med stor hifi-pakke som har høyttaler bak det gitteret, så hvis du ikke har den pakka er det ingen høyttaler der.

Skrevet

Ja det sitter somsagt både en "hovedmodul" og en lysmodul under der. Og ja, pga. fukt og korosjon kan det oppstå dårlig kontakt der...

Lint vanskelig å komme med noen flere forslag når du ikke kommer med tilbakemelding på om de forslagene som har kommet virket.. Det gjelder den andre tråden du har bumpa også...

• 2 weeks later...
Skrevet

Har kikket litt på dette med min lyd i bilen nå, finner ikke noe som er galt her jeg altså. Finner ikke noe fuktighet noe sted heller.

Utrolig irriterende altså, cirka 90% av tiden kommer det kun "dårlig" lyd ut av høytalerne..........virker som om det kun spiller diskant hele tiden.

Det hender at når jeg svinger eller kjører over fartsdumpler så kommer den lyden det skal være:)

Men dette forsvinner som regel ganske fort igjen.........

Jeg sier tusen takk for alle tips jeg kan få.!!!

Skrevet

Jeg tror fortsatt det er no kontaktproblem som tidligere nevnt. Men jeg stusser på " med en ettermontert Sony cd-veksler(som går på radiosignalet 82,3)." hvordan er dette koplet?

Skrevet

Jeg trur også det er ett kontaktproblem, men sitter det andre kontakter rundt i bilen?

Er nesten så jeg vil sette inn en "normal" cd-spiller og legge opp nye kabler hele veien............

Denne cd-veksleren fungerer slik at den får strøm ifra batteriet og en antenne-modus sender musikk-signalene på frekvensen 88,3 eller noe rundt der:)

Men lyden er lik når jeg bare har på radio oxo:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...