GĂ„ til innhold

Problemer med stereo i E39 touring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har problemer med stereoanlegget i min 1997mod 520i touring e39, sitter ett orginalt radio/kassett i bilen, med en ettermontert Sony cd-veksler(som gÄr pÄ radiosignalet 82,3).

Det som skjer er at nÄr jeg hÞrer pÄ radio og cd-veksler, sÄ blir forsvinner lyden noe og kommer tilbake sÄnn akkurat som det skulle passe seg.

NÄr det kommer noen lÄter med bass i, sÄ synes jeg at det "vrenger" veldig fort i hÞytalerne. Kommer ikke noe lyd ut ifra hÞytalerne som stÄr rett over knappene for Äpning av vinduene.

Noen ganger skurrer det en del pÄ hÞytalerne, akkurat sÄnn hvis man har dÄrlig antenne-forhold. Dette er veldig irriterende Ä hÞre pÄ.

Spiller jeg pÄ lavt nivÄ, sÄ er det ikke sÄ gÊern lyd.

Er det noen som vet om det sitter noe "sentral" eller forsterker eller lignende i bilen, som kanskje burde sjekkes eller byttes.

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg hadde problemer med at lyden forsvant med uregelmessige mellomrom. Hadde sammtidig problemer med at lyset i dashbordet og noen andre ting ogsÄ slukna av og til. Jeg kom fram til at det sansynligvis var dÄrlig kontakt pÄ CAN-busen, sannsynligvis nede ved hovedmodulen eller "lysmodulen" som sitter til venstre i fotbrÞnnen til passasjersetet. Her kan det samle seg vann som lager krÞll for koblingene.

Problemet med at det vrenger kan vÊre sÄ enkelt som at hÞyttalerne er sprengt... Og det er bare de med stor hifi-pakke som har hÞyttaler bak det gitteret, sÄ hvis du ikke har den pakka er det ingen hÞyttaler der.

Skrevet

SĂ„ det sitter en modul som styrer lyd og slike ting under ved passasjersiden??

Og her kan det oppstÄ dÄrlig kontakt? Er det andre ting jeg kan sjekke?

Skrevet

Ja det sitter somsagt bÄde en "hovedmodul" og en lysmodul under der. Og ja, pga. fukt og korosjon kan det oppstÄ dÄrlig kontakt der...

Lint vanskelig Ä komme med noen flere forslag nÄr du ikke kommer med tilbakemelding pÄ om de forslagene som har kommet virket.. Det gjelder den andre trÄden du har bumpa ogsÄ...

• 2 weeks later...
Skrevet

Har kikket litt pÄ dette med min lyd i bilen nÄ, finner ikke noe som er galt her jeg altsÄ. Finner ikke noe fuktighet noe sted heller.

Utrolig irriterende altsÄ, cirka 90% av tiden kommer det kun "dÄrlig" lyd ut av hÞytalerne..........virker som om det kun spiller diskant hele tiden.

Det hender at nÄr jeg svinger eller kjÞrer over fartsdumpler sÄ kommer den lyden det skal vÊre:)

Men dette forsvinner som regel ganske fort igjen.........

Jeg sier tusen takk for alle tips jeg kan fÄ.!!!

Skrevet

Jeg tror fortsatt det er no kontaktproblem som tidligere nevnt. Men jeg stusser pÄ " med en ettermontert Sony cd-veksler(som gÄr pÄ radiosignalet 82,3)." hvordan er dette koplet?

Skrevet

Jeg trur ogsÄ det er ett kontaktproblem, men sitter det andre kontakter rundt i bilen?

Er nesten sÄ jeg vil sette inn en "normal" cd-spiller og legge opp nye kabler hele veien............

Denne cd-veksleren fungerer slik at den fÄr strÞm ifra batteriet og en antenne-modus sender musikk-signalene pÄ frekvensen 88,3 eller noe rundt der:)

Men lyden er lik nÄr jeg bare har pÄ radio oxo:(

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...