Breitling Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Det skal være varmt vann i øvre slange, og kaldt i nedre. Leste noe om kaldt og varmt i slangene tidlig i tråden.. Ja, men når termostaten åpner, så skal jo begge slangene være varme. Returslangen til radiator er jo kald pga at termostat er lukket og ikke tillater gjennomstrømning??? Eller tar jeg helt feil her nå?
OLEZZ Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Kan du ikke bare ta ut termostaten og koke den? Det jeg gjorde på min, men min fungerte ihvertfall tross helt likt problem.
maartn Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Det skal være varmt vann i øvre slange, og kaldt i nedre. Leste noe om kaldt og varmt i slangene tidlig i tråden.. Ja, men når termostaten åpner, så skal jo begge slangene være varme. Returslangen til radiator er jo kald pga at termostat er lukket og ikke tillater gjennomstrømning??? Eller tar jeg helt feil her nå? Hm, vannet blir jo nedkjølt i radiator (grunnen til at den er der), og blir pumpet inn igjen i motor.. derfor er vannet på nedre slange kjølig. Har jeg erfart hvertfall? Kan noen bekrefte, avkrefte noen av påstanden her? Jeg har nemlig aldri kjent at vannet er varmt på nedre slange fra radiator .. (tror jeg)
1and0nly Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 termostaten står på kaldsiden av, så hvis den nederste slangen er kald, har ikke termostaten åpnet. Men den nederste slangen skal ikke være kald, men ca kropps tempratur hvis termostaten har åpnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå