Hauso Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Hellu! Skal snart begynne å slipe ned bilen min til bart stål. Dette må gjøres på hele bilen, og jeg kunne gjerne trenge noen tips, råd, ideer o.l, angående hvordan jeg skal gjøre det, og hva slags verktøy jeg skal bruke. Har ikke råd til å sette det bort, så det er sagt Takker for svar:)
bmwkizn Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Kan jeg spørre hvorfor du skal slipe hele bilen helt ned til metallet??
Hauso Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 Fordi det er noen som har hatt på terpentin/malingsfjerner eller no dritt på den, så lakken er helt jalla. Det er latterlig:P Høres det veldig dumt ut?
bmwkizn Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Hmm. Ok. slike tilfeller har jeg ingen erfaring med. Der er det nok en lakkerer som kan svare deg bedre enn meg tenker jeg
Hauso Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 Ja, jeg får stikke ned til den lokale lakkereren i morra å høre hva han mener. Er jo en jæævla jobb, da blien har vært lakkert hvertfall 1 gang etter den var ny..
Fliid Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Hvis du ikke har råd til å sette det vekk og du ønsker å ha resultatet bra, så kan du likegodt vente til du har penger.
Hauso Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 Det er ikke aktuellt:) Jeg skal få bilen lakkert av fagfolk, men vil pusse den ned selv, da det blir billigere. Får bare han lakkerer mannen til å komme å se, si hva som må gjøres, og be han om å se over det når jeg er ferdig. Her skal det ikke ventes, da er vitsen borte.
Danse Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Er lakken som er på bilen no, hard/herdet eller er den noen form for uherdet pga det som er gjort med den? Er lakken herdet/hard kunne du jo pusset den ned til et godt underlag.. (Ikke til stålet) Og lakkert hele bilen med fûller en 2-3 gode strøk og puss vekk alle ujevnheter og lakk bilen opp igjen på nytt
korny Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 om de har styrt med malingsfjærner og slikt møl tror eg du kansje burde glassblåse ihvertfall panser,trunk,dører og skjermer.. på svakt trykk. så slipper du og pusse deg ihjel.. vil du på død og liv pusse bruk rondellsliper og 60korning på papiret, deretter grunning,2-3x fyller så lakk...
Hauso Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 Jeg bruker negerkuse. Funker som faen! Glatt og fint blir det også Så takk for svar:) Vil ha den ned til stål fordi om malingsfjerneren har trukket inn i sparkel, grunning osv, så kan det ha gjort at det er blitt sprøtt. Så det er bedre å få alt av, å sparkle på nytt:)
Danse Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Jeg bruker negerkuse. Funker som faen! Glatt og fint blir det også Så takk for svar:) Vil ha den ned til stål fordi om malingsfjerneren har trukket inn i sparkel, grunning osv, så kan det ha gjort at det er blitt sprøtt. Så det er bedre å få alt av, å sparkle på nytt:) Å fy fan Ok lykke til med å slipe ned en heil bil med negerkuse! Den er vell ikke på drill og vell? Ville sandblåst den med svakt trykk viss du absolutt skal ha den ned på stålet. Husk at stålet ruster fortere en svindt viss du ikke står tørt og grunner etterhvert. Men uansett lykke til
Hauso Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 jeg står tørt ja. så det ruster ikke med det første. tar ikke så lang tid. brukte 1.5 time på hele høyre sida. Så er gjort på en 8 timer tipper jeg;) I tillegg til at det blir bra som faen:)
mariusea Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 ville helst ikke slipt ned til metall! da dette vil gi små bulker som fyller ikke klarer å ta, så du vil få en bulkete bil til slutt. jobber som lakkerer, så anbefaler deg om å ikke slipe hele bilen til metall. sand/glass blås løse deler bør du gjøre. men var jeg deg, så hadde je satt den bort til fagfolk.
Hauso Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 Ja, men det har jeg ikke råd til, så må gjøre det selv. og siden noen har styra med malingsfjerner på den, så vil jeg ha den ned til bart stål i tilfelle det har trekt inn i lakk/sparkel, og ødelagt egenskapene dets. Må sparkle det opp igjen, og slikt, men regner med å få et brukbart resultat uansett. skal få en lakkerer til å se om grunnarbeidet er bra nok gjort, så det ordner seg nok. Men jeg ser poenget ditt:P Takker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå