-Anders- Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Jeg var ute å kjørte her en dag. Og plutselig mistet jeg bremsene i et par sekunder. Altså jeg kunne gulve pedalen. Og så kom trykket tilbake. Videre kom en helvettes skrapelyd, som senere viste seg å resultere i totalt utslitt venstre bremsekloss, samt skive. Skiva er regelrett totalt voldtatt. Jeg har kjørt med denne skrapinga i 3 dager. Det ble seende slik ut: Det jeg lurer på, er hvorfor jeg mistet bremsene? Hva har skjedd? Og en annen ting. Må man lufte bremser ved bytte av skiver og klosser. -Noe jeg helt opplagt må gjøre Og hvorfor er bare venstre siden utslitt mon tro? Har aldri lagt merke til at bilen har dratt noe spesielt til noen side ved nedbremsing. Det er fortsatt igjen godt med belegg på høyre side.
TDV Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 har bremsebelegget løsnet? slik att det er vekk. kansje derfor du mistet bremsene en stund. å så når du hadde pumpa stempele inn til restene av bremseklossen ijenn så tok det. stål mot stål er nok grunnen til att det er revet.
Dekkbrenneren Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Ja, mulig det... Nei du trenger ikke lufte etter bytte av kun klosser og skive... Men tror ville jort fordeom, siden trolig luft i den andre kretsen...
-Anders- Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Tror nok det var belegget som forsvant ja. Uansett, har handlet nye bremser nå. Så blir å bytte på søndag. Takk for svar.
-Anders- Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Skrevet Mars 5, 2010 Bare for å oppdatere. Belegget var søkk borte. Det var bare basen av klossen som satt inntil skiva. Altså stål mot stål. Klossen på baksiden, samt på høyre side så kunne man bare ta på klossen så datt belegget av. Dårlig av meg å ikke følge med på bremser, men da har hvertfall bilen friske bremser igjen
JTS77 Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Det er også viktig å forebygge slik at det ikke skjer igjen. Trolig har bellegget løsnet fra stålet pga rust i mellom. Rusten kommer fort hvis det har vært veldig varmt, (feks at bremsene henger litt) se etter at stempel og glider flyter fritt. Om nødvendig overhal kalipperen i samme slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå