CHS Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Dette har skjedd to ganger på en uke nå. Skjer kun når motoren er varm, enten når jeg har stått stille lenge på tomgang eller nettopp startet (og motoren er varm). Den går på tomgang men bare dør ut (gjerne når jeg skal sette i gang). Får den i gang igjen, men må kjinne litt på starteren før den tenner igjen. Hva kan dette være? Har ingen motorlampe som lyser. Er det allikevel mulighet for at det kan ligge feilkode lagret i "hjernen"? Mvh Christian
aloebiz.net Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Når du kjører så drar den helt normalt? Hadde feil på veiv/kamsensor på 523 jeg hadde og da stoppet den innimellom på tomgang, men den dro også no helt forjævlig dårlig. Virket som 100 hester var på beite!
CHS Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Det rare er at effekten er helt tilstede etterpå når den er godt i gang igjen. Allikevel, når du sier det, med en gang jeg har fått den i gang igjen etter at den har stoppet, virker det som at den vibrerte ørlitegrann mellom 1000 og 2000 omdreininger. Dette varte imidlertid ikke lenge. Effekten virket også litt lav i dette turtallsregisteret i noen sekunder etterpå, før alt var tilbake til det normale.. Merkelige greier
aloebiz.net Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Da kan det være disse sensorene. Ta en diagnose så får du svar!
CHS Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Da skal jeg få gjort det! Vil dere anbefale meg å la bilen stå, eller går det greit å bruke den frem til det? Er det fare for at den kan stoppe permanent og ikke vil starte igjen?
stefanus Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Hei opplevde det samme med min 523i 2000 modell.. kjør lang tur og motoren er god og varm, da jeg kom til ett kryss, stoppet jeg og da jeg skulle tråkke på gassen igjen stoppet motoren.... samme skjedde dagen etterpå i bykjøring, motoren var varm kom til ett kryss stod en liten stund på tomgang og tråkket på pedalen, da stoppet den igjen.. har du funnet ut av ditt problem?? mvh Steffan
CHS Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Jeg har nå byttet kamsensor (og veivakselsensor etter at jeg ble anbefalt det av folk her inne fordi det kan oppstå følgefeil). Den ble god som gull igjen! Sviver som en klokke og stopper ikke. Grei jobb å gjøre selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå