BIA320i Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Bmw 320i 93mod(desember) Når jeg kjøpte bilen (november 2009) virket varmeapparatet bare på fullt og slik var det i ett par uker. Etter en stund virket alle fire innstillingene. Men nå har jeg fått samme problemet igjen. I tillegg har jeg lenge hatt en hvinelyd i denne vifta som kommer og går. Legger også til at det av og til lukter svidd i kupeen. Og at den avgir dårlig varme ved tomgang selv om motoren er varm. Så nå trenger jeg en løsning på problemet. Takker for svar PS! Både vannpumpe og termostat ble byttet etter jeg kjøpte den.
Banan Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Jeg hadde også problem med at varmeapparate kun funka på full styrke, skifta motstanden til vifta og problemet var borte. Men kjente ikke noe brentlukt inne i kupeen da. Hvinelyden kan være lageret på kupevifta som begynner å bli slitt.
SpiderPig Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Jeg har også problemer med å få varme når bilen står på tomgang.. fatter ikke hva det kan være..
sel90 Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Hørtes ut som det er luft i systemet eller for lite kjølevæske?
kenmyh Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Hvinelyden kommer nok av lageret til vifta. Vil tro det må smøres opp for at du skal bli kvitt lyden, men jeg er ikke sikker. Har en kompis som mener det på min i hvertfall
SpiderPig Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Hørtes ut som det er luft i systemet eller for lite kjølevæske? nja, men tvært jeg ruster motoren på 2000rpm så kommer varmen, er liksom kjølevannet som ikke klarer å holde seg oppi registeret..
maartn Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Er luft i systemet, garantert. Jeg byttet ekspansjonstank i går, og holdt på i ca. 2 timer for å få varme på tomgang. Kjør deg en god tur, og luft igjen.. åpne lufteskruen og hell på i ekspansjonstank til det renner over i lufteskruen, og da vil du nok se luftbobler Hold på slik en stund, så skal du se at varmen kommer.. Ang. kun luft på styrke 4, så må det være viftemotstanden. Ligger ved pedallene.. til høyre.
AlXz Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Viftemotstand.., har du ikke ac eller klima er denne på passasjersiden bak hanskerom (inn i varmeapp på siden). Har du ac/klima er denn på førersiden, bak det dekselet over beina. (inn i varmeapp over gasspedal ca). Kan lukte brent av denne før den ryker.., den kan bli ganske så varm! Men er vifta di dårlig ville jeg byttet denne også ved bytte av motstanden.. Er vifta dårlig vil nok "ny" motstand ryke lett også. Har vifte og motstand til bil UTEN klima eller ac om du trenger
SpiderPig Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Er luft i systemet, garantert.Jeg byttet ekspansjonstank i går, og holdt på i ca. 2 timer for å få varme på tomgang. Kjør deg en god tur, og luft igjen.. åpne lufteskruen og hell på i ekspansjonstank til det renner over i lufteskruen, og da vil du nok se luftbobler Hold på slik en stund, så skal du se at varmen kommer.. Ang. kun luft på styrke 4, så må det være viftemotstanden. Ligger ved pedallene.. til høyre. det spruter kjøleveske ut lufteskruen etter jeg har kjørt en tur med den.. når jeg ruser motoren så synker kjøleveksa i ekspansjonstanken, men når den går ned på tomgang igjen så fyller den seg igjen.. beklager for at jeg låner topicen din forresten..
AlXz Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Er luft i systemet, garantert.Jeg byttet ekspansjonstank i går, og holdt på i ca. 2 timer for å få varme på tomgang. Kjør deg en god tur, og luft igjen.. åpne lufteskruen og hell på i ekspansjonstank til det renner over i lufteskruen, og da vil du nok se luftbobler Hold på slik en stund, så skal du se at varmen kommer.. Ang. kun luft på styrke 4, så må det være viftemotstanden. Ligger ved pedallene.. til høyre. det spruter kjøleveske ut lufteskruen etter jeg har kjørt en tur med den.. når jeg ruser motoren så synker kjøleveksa i ekspansjonstanken, men når den går ned på tomgang igjen så fyller den seg igjen.. beklager for at jeg låner topicen din forresten.. Hmm.., er det ikke tett? Kan skje at det blir hull rett igjennom lufteskruen.., eller så pleier det ofte ligge en liten o-ring rundt denne for å tette ordentlig. Mener jeg opplevde noe lignende når en kompis ikke hadde luftet sin 318.., da luftet vi bare og skrudde alt sammen og det funket bra..
BIA320i Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Takker for gode svar;) bare lån topicen du, Greit å høre om lignende problemer;)
maartn Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Helt normalt at det spruter ut av lufteskruen ved driftstemp. Du må åpne lokket på ekspansjonstank før du åpner lufteskruen.. så fyller du i ekspansjonstank til det renner over i lufteskruen, og da vil du se boblene.. løkka tell Ordner seg dette vet du..
SpiderPig Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Helt normalt at det spruter ut av lufteskruen ved driftstemp. Du må åpne lokket på ekspansjonstank før du åpner lufteskruen.. så fyller du i ekspansjonstank til det renner over i lufteskruen, og da vil du se boblene.. løkka tell Ordner seg dette vet du.. prøvde dette også. spruta ikke ut lenger da, men ikke en boble å se. rein kjøleveske som kom ut..
BIA320i Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Skrevet Mars 20, 2010 Fant ut at det var motstandspakken som var røket, med tanke på at viften bare virket på fjerde hakket. Bare jukset litt med den så virket den igjen. Det er en "sikring" på den som skal hindre at blir ødelagt når den blir varm. Denne sikring bare koplet jeg igjennom. Det er også den som lukter svidd;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå