vegarde Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Oppdaget akkurat nu mens jeg har hatt bilen å gå på tomgang at det lekker mye olje fra toppdekselpakningen har mistet ca 0.5-1liter olje på 1times tid. Var også veldig kaldt når bilen ble startet opp -20 grader. Lurte på om denne motoren har veivhusventilasjon, snakk om en 94mod 325. Grunnen til at jeg spør er at jeg plages med oljelekkasje fra toppdekselpakningen blir liksom aldri tett har byttet denne før men nei lekker fordet. Så tenkte at om veishusventilasjonen er tett så blir det overtrykk i systemet å presser oljen ut igjennom toppdekselpakningen. Håper på svar
vegarde Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Har også luktet litt svidd i par dagers tid uten at jeg har blitt å gjøre noe med det. Men nu var det så mye røyk at jeg trudde bilen holdte på å gå i flammer. Oljen som dryppet på eksosmanifolden.
bmwm535i Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 veivhusventilasjonen går til toppdekselet på innsugs siden er koblet til like bak vanos klumpen. og en går til insugsbelgen.
Sir Hofstad Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 M50 som er småkjørt er dette er kjent fenomen. Spes på vinter går ventilasjon tett. Men jeg tror ikke det er problemet ditt.
vegarde Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 veivhusventilasjonen går til toppdekselet på innsugs siden er koblet til like bak vanos klumpen. og en går til insugsbelgen. ok, Er veivhusventilasjon disse små koblingsstykkene bare?
vegarde Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 M50 som er småkjørt er dette er kjent fenomen.Spes på vinter går ventilasjon tett. Men jeg tror ikke det er problemet ditt. Nei den er ikke småkjørt kjører som oftest 10mil hver gang det er start på den, men står endel på tomgang å går. Men hva kan dette komme av da, byttet jo toppdekselpakningen ifjor vinter, å har vært tett helt til nu. Men får vel bare ringe koed å få bestillt opp ny igjen.
bmw328ci Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Følg røret som går fra topp dekselet, like bak vanos som nevnt. Følger du det kommer du til ett slags filter lingnende sak under innsuget. Antagelig her det har fryst/tetta for deg. Gjør ren denne, og de andre slangene som hører til. Hadde samme symptom som deg og det var tett veivhus vent.
vegarde Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Følg røret som går fra topp dekselet, like bak vanos som nevnt. Følger du det kommer du til ett slags filter lingnende sak under innsuget. Antagelig her det har fryst/tetta for deg. Gjør ren denne, og de andre slangene som hører til.Hadde samme symptom som deg og det var tett veivhus vent. Ok da ska jeg prøve på det. Men snakket med gsbildeler å han karen jeg snakket med, sa at det er en slags ventil som også sitter der. så får ta å rengjøre dette. Mens jeg venter på ny toppdekselpakning.
vegarde Skrevet April 3, 2010 Forfatter Skrevet April 3, 2010 Sånn da var feil fikset får håpe det holder en stund nu. Begge veivhus-ventilene var frosne også var den tynne slangen som kommer ifra toppdekslet å til innsuget frosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå