Esbos Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Hei, jeg har en -94 mazda 323Lx 1,6 210.000. som ikke vil starte mer. Bilen har fungert så å si optimalt fram til for to dager siden, da jeg skulle på jobb. Det som skjedde da var, jeg vrei om nøkkelen i tenninga, og vanlig vis starter bilen umidelbart, men ikke da. Jeg hørte starteren gå rundt og når jeg bunnet speed pedalen hørte at bilen tente på en måte, bare ikke helt. Bilen tente i "impulser" hvis jeg kan kalle det for det. Og når jeg slapp tenninga varte impulsene i noen sekunder til før den døde. Så jeg prøvde og starte den noen ganger og etter noen forsøk startet den. Så jeg kjørte til jobb, uten problemer og ingen ulyder. Da jeg skulle hjem fra jobb 8 timer seinere startet den med en gang. Dagen etterpå skulle jeg på butikken, og da fikk jeg nesten samme problemet, forskjellen var bare at bilen tente ikke i det heletatt. Jeg prøvde å starte den så lenge at batteriet ble tappet. Jeg ladet batteriet fult, og tok en titt oppi motorrommet. Jeg tok ut en bensinslange, side og den sprutet bensin, jeg fant en boks med startgass og sprayet litt rundt forbi og inn i luftfilteret og prøvde å starte, men ingenting skjedde. Skrudde også ut tennpluggene og så etter gnist, som var der, og kompresjon, noe som også var tilstede(Fikk stikk flamme). Det jeg synes var litt rart, var at tennpluggene var litt oljete og skittne. Tøkret av de, uten at det hjalp. Nå har jeg egentlig sluppet litt opp for ideer. Hva tror dere det kan være?
Sjøbuse Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 jeg tror nok den bilen mangler produksjonssted i tyskland hos BMW
Anbefalte innlegg