SoidSnake Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Hei. Har hatt problem med kupeviften til min BMW E39 og det viste seg å være motstanden som har gått. Etter at jeg har skiftet den startet varmapparetet å funke igjen men ikke med samme guff som den en gang gjorde. Når jeg skrur varmapparatet på full guffe så hører jeg at viften bråker like mye som den gjorde før (kan høre den suser på full guffe) men det kommer bare litt luft ut. Vel nå blir bilen varm på et blunk og eg kjenner at varmen siver ut men jeg får ikke den flotte luft sirkulasjonen i bilen som jeg en gang hadde, jeg har tatt å testet den på alle mulige temperaturer, tatt den på manual og kun på at den skal blåse ut og på full guffe men ingen lykke. Hvis jeg velger å kun blåse ut fra dashbordet og ikke under beina eller andre plasser så blir det litt mer guff men likevel dårlig. Jeg har også nylig skiftet pollenfilterene og jeg testet i dag å ta begge ut og sjekke om det blei bedre men det er akkurat det samme. Men den viften helt framme, framfor radiatoren skal den gå? Den står heilt i ro selv om bilen er igang og varmapparatet er i gang. Jeg prøvde å bevege på den med et skrujern og den beveger seg men føler at den er tung å bevege på, skal den være det? Sikring nr 28 er hel. Takker for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Det er kontakten til viften ja, og den går kun på litt varmere sommerdager i forbindelse med aircondition delen. Er flere hastigheter på den viften (mionnes det er to i forbindelse med ac) og en siste max hastighet som inntreffer ved extremt varm motor (nød/hjelpe kjøling). Så.... Den har ingenting med det problemet du har pr. nå og gjøre, men... Når sommeren kommer, så burde den surre og gå når ac er innkoblet og ac pumpen er innkoblet. Om ikke denne viften funker, så vil du merke at du har dårlig kjøle effekt på gode varme dager, og enda værre helt fraværende kjøle effekt på extremt varme dager ved meget sakte køkjøring over litt lengre tid, da ac annlegget kobler ut grunnet overtrykk på den varme siden. Heller ikke sunt for kompressor, da det blir uakseptabelt varmt på den varme siden av ac annlegget. Kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet du har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoidSnake Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Okay så det virker da sikkert siden det er minusgrader ute og kjøling er noe av det siste jeg trenger Takker for svar For håpe noen har hatt et lignende problem tidligerer og vet hva som er gale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå