SoidSnake Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Har to spørsmål. 1. Jeg må fylle på ny servo olje på min 520i '97 modell E39, og det står ATF OIL ONLY. Kan jeg bare da gå inn på hvilken som helst bensinstasjon og spørre etter ATF olje eller er det en spesiell type ATF olje jeg må etterfylle med? 2. Lurer på om jeg har check-control på min BMW og om jeg har alle sikringene som skal ha? Her er kursfortenelsen for sikringene framme, på tysk selvfølgelig Sikringene for 1-16: Sikringene 16-34: Sikringene 32-45: På kursfortegnelsen framme står det en del sikringer som er over 45 så jeg lurer på om det er for sikringer bak i bagasjerommet, men der har jeg egen kursfortegnelse så det er litt rart. Her er kursfortegnelsen bak: Og her er sikringene: Lurer på hvorfor det ikke står sikringsnummer på noen av sikringene? Mangler jeg noen sikringer?, jeg vet at jeg ikke har telefon eller navigasjonssystem men det kan være noe som mangler. Av visuelt sjekk ser alle sikringer ok ut men har tenkt å ohme de. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Ja, ATF. Dexron II er visst vanligst. Ganske sikker på at du har check control, for å sjekke kan du fx skru ut ei lyspære og se om du får melding. Eventuelt kjøre noen meter med åpen førerdør. Velkommen til forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Mener dere det bildet som kommer fra på instrumentpanelet når en dør er åpen f.eks? Er det den som er "check control"? For jeg har ikke det på bilen min heller. 520i E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoidSnake Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Heisann Takker for svar Vel det viser ingenting når jeg åpner dører eller når en lyspære er gåen, så derfor lurer jeg om jeg har check-control eller om den ikke fungerer. I instruksjonsboka så står det at check-controllen skulle være der jeg har satt pilene på bildet. Får man tak i ATF Dexron II på bensinstasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Du skal ha Dexron III på servoen, den får du på alle bensinstasjoner og rekvisitta butikker. Check-controllen din skulle varsle om dører, bag.lokk, lys og spylerveske, så det virker som det er ett problem der. vedrørende sikringer ser det ut som du har de du skal ha til din bil, legger ved en link til sikringer på svensk: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=82 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoidSnake Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Tusen takk Da blir det innkjøp av ATF Dextron III Den check-controllen, er det det som kalles for MID-display? Sikring 25 og 44? Kan sjekke de, også måle hver sikring for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå