Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.....

Lurte på om noen har erfaring med bytte av baklukedempere til e39 touring,og har lyst til å dele kunskapen sin.

Skrevet

I følge BMW så finnes det et spesialverktøy som gjør jobben sykt enkel (skjønner ikke det egentlig).

Men jeg måtte dra ned noe av taktrekk og løsne luka osv. Brukte vel ca 1.5 timer med hjelp:)

Annbefaller og bytte ut demperne til glassluka sammtidig, mine røk tre uker etter at jeg byttet til det store luka.

Jeg har også lyst til å se den bruksannvisningen hvis det er mulig?

Skrevet

Ja, det stemmer at bmw bruker spesialverktøy, men jeg fikk det til med bare en stooor skrutrekker.

Uansett så viser beskrivelsen i TIS hvordan demperne sitter fast så man får en forståelse av hva man må gjøre for å få de løs...

Skal få send ut mail til de som har send meg adressen sin på PM ila. dagen... Så det er bare å sende meg mailadressen din enverl så skal du få den.

Skrevet

Etter det jeg kan se ut fra TIS er dette spesialverktøyet kun et rør som føres utenpå sylinderen når den er løsnet i enden som sitter fast i bakluka.

Skrevet

Har net gjort dette på min bil... trenger kun eit kubein eller lite spitt for å vippe av og klemme den på igjen fra kula den er montert på..

Pass på alle skims, slik at du slipper så my justering av luka når du er ferdig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...