Gå til innhold

e36 m3 coupe passer det på sedan? motor og understell seff;)

Anbefalte innlegg

Skrevet
lurte bare på om noen her inne viste om det passet fra coupe til sedan eller om det er noe som er forskjellig?

Alt som er lagd til e36 passer på alle e36 ;) .

utenom karosserideler da vel å merke :) .

så om du skal ha motor fra en m3 samt understell så er det bolt on ;) .

bare husk å ha mellomaksling som tilhører kasse og diff ;) .

Mvh Joakim

Skrevet
ok så mellom aksling og diff passer i fra m3 coupe til sedan?

Det er jo forskjell på differ, du har stor å liten diff .

316,318,320 er vel levert med lille diffen . 325 er jeg litt usikker på, tror den kom med både stor å liten diff . mens 328, m3 3,0 og m3 3,2 kom med " stor" diff .

vet ikke helt 100 % hva som stemmer med disse diffene da jeg har lest litt og alle har forskjellige meninger, noen mener store diffen ikke passer i traversen som lille diffen har sittet i og noen mener den passer .

men om du skal kjøpe en M3 motor som girkasse følger med, så passer komplett m3 understell på bilen og.

men nå vet jeg ikke om du kun skal ha bakstilling, eller om du skal handle hele mølja ?

det du er nødt til å gjøre om du skal ha m3 diff på for eksempel en 320 da, så er du nødt til å bytte ingående aksel på diff, slik at den passer størrelsen på mellomakselen fra 320 ( som da i utgangspungtet har liten diff og mindre splain på mellomakslingen) også er du nødt til å bytte utgående akslinger på diffen slik at de passer drivakslingene som da er mindre på 320 og .

jeg brukte 320 kun som et eksempel vel å merke siden den har lille diffen ;) .

Håper denne infoen hjalp litt :)

Joakim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...