Gå til innhold

E39 byttet hjerne, bil vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Lurte på en ting, er snakk om en e39 som det er byttet hjerne på.. Og som ikke er mulig å starte. Men problemet ligger vel kanskje i nøkkelen?! Og at den må kodes på nytt?! Eller er jeg helt på jorde nå..

I tilfelle, hvem kan gjøre dette, og hva må gjøres?!..

Mvh Vegard

Skrevet

Usikker på hvordan det er på e39, men fra e30,34,36 så kan det ta litt tid før den starter, hoster gjerne en liten stund før tilslutt starter. Men, er ikke umulig at en såppas "ny" bil har koding.

Noen andre her med flere råd?

Skrevet

Tror ikke du kan bytte hjerne fra en annen bil, da denne inneholder all info fra den andre bilen. Så hvis ikke begge bilene har identisk utstyr/motor/gir så vil ikke den virke. Du må da få flashet hjernen og programmert den på nytt opp mot din bil.!

Skrevet

stemmer som Vegard sier.. må ha med alt.

Om motoren er samme type med samme ledningsnett så er det ikke noe problem etter alt er på plass. Burde ikke hoste et øyeblikk av den grunn..

Skrevet
du må ha hjerne, nøkkel og ews boks fra den andre bilen for å få start på bilen.

Bare pisspreik!!

Jo, klart at det er en løsning. Men er ikke nødvendig. Sitter man med kunn hjernen og ikke har medfølgende ews, ringantenne og nøkkel er løsningen ca 10 min lang. Bmw Gt1 gjør omkodingen av ews og dette vet jeg 100% sikkert er mulig på e39...andre/nyere modeller kan jeg ikke svare for. Dette har jeg gjort maaaange ganger

Skrevet

Skal vel gå fint å programmere om brukt hjerne på E39, men det går ikke på E46 coupé 1999 modell!! Der kan ikke hjernen kobles til en annen bil eller motor! Skal den kodes må den være splitter ny!

Skrevet
det går ikke på E46 coupé 1999 modell!! Der kan ikke hjernen kobles til en annen bil eller motor! Skal den kodes må den være splitter ny!

den samme beskjeden har jeg fått fra både bmw og scmiedmann at dette ikke går på e39 da jeg selv trenger å få omprogrammert min hjerne

Skrevet

Jeg fikk den beskjeden jeg og på BMW i Moss, men på Autozentrum på Økern så mente de at det skulle gå selv om jeg sa hva BMW i Moss hadde sagt. De prøvde å programmere den på autozentrum, men det gikk ikke. Måtte kjøpe en ny til den nette sum av kr. 8500,-

Skrevet
det går ikke på E46 coupé 1999 modell!! Der kan ikke hjernen kobles til en annen bil eller motor! Skal den kodes må den være splitter ny!

den samme beskjeden har jeg fått fra både bmw og scmiedmann at dette ikke går på e39 da jeg selv trenger å få omprogrammert min hjerne

Årsmodell er bilen din ?

Skrevet

Årsmodell er bilen din ?

96

Skrevet

det stemmer at det finnes noen styreenheter som ikke vil programmeres.. jeg har dog ikke noen oversikt over hvilke..

og naitsirk, hvor mange sitter ærlig talt på progmann?jeg har, men dette er langt fra noe alle og enhver har..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...