morten524 Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Driver litt i delesamlefasen her enda men er det noen som kan si meg om det forskjell på dieselveiv og m20b27 veiva. Skal selvfølgelig kjøre datasprut, men er det noen som kan fortelle meg hvilken oppskrift som gjelder, det jeg har samlet til nå er 2 stk m20b25 motorer en som er 86 modell og en som er 89 modell hvilken av disse er best å satse på. Har en dieselveiv fra en 534td e28 er denne noe tess? håpet er vel å lande på ca 400 hjulhk så i ppf forumet det med sveising av toppen så det blir selvfølgelig gjort. Vil veldig gjerne høre hvilke oppsett dere andre som bygget tilsvarende har gjort. Vet dette har blitt spurt om før her inne men er ikke veldig flink med data og sånn og sliter litt med å finne frem Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Bruk dieselveiva og stempler fra '89-motoren. Så må du få tak i 130mm råder, fra enten 320 eller 323 (M20B20/M20B23) - disse to motorene har like råder. Dieselveiva og M20B27 (ETA)-veiva er prikk like, bortsett fra at dieselveiva er smidd. En fordel i turbobygg altså, men ETA-veiva har vist seg å være meget holdbar også og den ville nok klart 400hk fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Ramsa opp det meste igår i en tråd: viewtopic.php?f=1&t=145073 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 534td veiv passer vel ikke, er vel veiva fra m21 som passer, bør satse på 89n da den har kat stempel. Man må dreie av litt av skjørte kantene på stemplene, det ville du sluppet om du hadde m20b25 fra e34. Ville også gått for oringing istedenfor mls om du har kommet så langt i tenke fasen. Husk ARP bolter til toppen, i værstefall 12.9. men ARP er absolutt og fåretrekke, da man ikke belaster gjengene i blokka på samme måte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Er ingen ting som heter E28 534td, så regner med han mener 524td og denne har M21 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten524 Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2010 Takker for svar var selvfølgelig 524td e28 jeg mente hvis noen var i tvil morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå