Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 06' modell E90 med de "gamle" angel lights som ikke er godkjent som kjørelys.

Ser på de fleste nettsteder og butikker at det går i LED og hvite/blå pærer man får kjøpt.

Er det noen som vet om man får tak i sterkere "gule" pærer?

Den indre ringen er kraftigere.

Er blandt annet på de nyeste som X5, X6, 3-serie coupe (m/xenon).

rmrmxst0j941ybbvqgb3.jpg

Skrevet

ja, stemmer. Men på nyere modeller er disse godkjente som kjørelys på dagtid.

Men dem er noe kraftigere, uten av dem hvite.

Ønsker kraftigere, men samtidig den "varme" fargen.

Skrevet

ikke helt sikker på hvordan reglene er på det. men har hørt de kun er lovlige som kjørelys om bilen har en auto funksjon der bilen selv velger lys etter lysforholdene ute.

har bare kjørt en nyere audi med slik funksjon. der sto bryteren på auto og da gikk bilen på parklys på dagen. når jeg kjørte inn i tunnel og når det ble mørkt ute kom nærlysne automatisk på. tror parklys er godkjent å kjøre med på biler med denne funksjonen bare.

har du ikke den funksjonen så tror jeg ikke det er lov å kjøre kunn med parklys.

Skrevet

Det jeg har lest om dette så er det da en viss lysstyrke som må til for at det er godkjent som kjørelys. Auto eller ei har ingen ting å si - parklys er uansett ikke lov å kjøre med. Fikk streng beskjed når jeg ble stoppet med en leiebil som gikk på auto.

Du får ikke de gamle lyktene til å lyse slik de nye gjør - må bytte lykter til noen som har denne teknologien.

Skrevet

takk for innspill!

Men egentlig tenkte jeg ikke så mye på lovverket her :P

Bare lurte på om noen har sett lys som er varmere, samtidig sterkere enn de orginale.

Alt jeg finner på nettet er veldig hvitt.

Skrevet

Hvitt er vel det som er "in" ettersom det matcher xenon nærlys bedre :)

Uansett.. har ikke sett noe til sterker til de gamle lyktene. Beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...