Gå til innhold

Hvorfor ryker drivknutene på E30'en min i ett sett?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med seigt fett og hard bryting skal det ikke mye til, ihvertfall ikke nå på vinteren. Sveisa sperre er ikke ideelt i denne sammenheng!

Det finnes alltids løsning på dine problemer, men det er nok fort snakk om 5000kr for deler som holder.

Skrevet
VIKTIG. ved bruk av brukt drivaksel så må du bruke samme side som den som den kommer fra.. snur du retning så ryker de fort..

Vil tro det er som gatebil76 sier,jeg hadde 3.5l i e30'n med sveisa 320 diff å org drivaksler,det holdt med mye herjing det. Husker ikke om du skreiv at du har brukt locktite på alle bolta på drivakselen,men akslene blir svakere å knekker fortere om skruene ikke sitter børr.

Skrevet
Med seigt fett og hard bryting skal det ikke mye til, ihvertfall ikke nå på vinteren. Sveisa sperre er ikke ideelt i denne sammenheng!

Det finnes alltids løsning på dine problemer, men det er nok fort snakk om 5000kr for deler som holder.

Mye forskjellige meninger om mye rart her til tider...

Hvorfor holder orginal oppsettet på min 88 mod. 520 da?

M50B25 med snurre, og jeg ligger nå breit både her og der. Er 5 eller sjette året som kommer nå med samme diff og kryss. Som igjen har samme diff og knuter som e30 325 har.

Frisker opp innlegget mitt lenger frem der jeg nevner at oppsettet på denne bilen har for lange aksler av en eller annen grunn. Kan ikke være annet som gjør at det ryker så lett dersom ikke kryssa han bruker er tømt for fett og badet i salt lake de siste åra.

Opplevde det samme på en vraket M5 jeg snekret sammen for en del år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...