nmb Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Lurer på om noen har erfaring med takst av skade - har en E34 med knust ytre baklykt, stor brest i bakfanger og liten bulk med lakkskade ovenfor baklykt.. ca. pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 7, 2010 Share Skrevet Mars 7, 2010 ca 15 lapper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mars 7, 2010 Share Skrevet Mars 7, 2010 Som igjen tilsvarer ca kondemert. Når min bil ble påkjørt ble den kondemert da skadene oversteg 15.000,- Skal du fikse det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 7, 2010 Share Skrevet Mars 7, 2010 Så sant bilen er verdt mer enn takst+vrakpant vil det jo alltid lønne seg å fikse skadene.. Dessuten på en e34 så betyr det vel egentlig mer å ha en funksjonabel bil (noe den teknisk framdeles er bortsett fra baklykten) Så bakfangeren kan du vel enten fikse selv med glassfiber++ eller kjøpe en brukt og lakkere denne hvis den ikke er i samme farge som bilen forøvrig. Angående bulken med sprekk i lakken tar du enkelt å pusser vekk all lakken i bulken og rundt, slik at skillet mellom lakk/ikke lakk er gjevnt, begynn med noe grov korning (120?) slik at sparkelen får best mulig feste (sparkel henger bedre på en grovpusset flate) eventuelt du kan tinne bulken så jobben får best mulig varighet (sparkel siger litt med tiden) deretter maskerer du området du har jobbet på, +4-5cm, for så å lakke. Dersom du får en lakkspesialist til å blande lakken med hensyn til eventuell falming av lakken på bilen forøvrig, så vil nok resultatet bli best mulig. Det finnes mange guider til hvordan du skal plastre, sparkle og lakke på nettet. Jeg anbefaler deg å lese noen av disse så du er trygg på framgangsmåten for best mulig resultat. Tolmodighet er viktig ved slikt arbeid. Husk også at glassfiber (bortsett fra epoxybasert) rotner etterhvert som årene går, dersom den ikke forsegles med lakk. Sparkel og en del primere suger til seg vann/fuktighet. Det vil altså være best dersom alle delene forblir tørre fra du begynner arbeidet til du er ferdig. Ta av maskeringstapen rundt området for hvert lag du legger med lakk mens lakken framdeles er våt Deretter legger du ny maskering ca 1mm utenfor lakkskille når lakken er tørr, dette for å få overgangen så gjevn som mulig. Hva som angår mellompussing osv overlater jeg til guider på nettet. ca 1-2uker (litt usikker) etter du har lakkert siste strøket, kan du bruke rubbing på overgangen for å lakkforsjellene gjevnest mulig. Husk klar lakk. Denne kan det være lurt at en med en del erfaring med lakkering legger, så den blir våtest mulig uten å renne- dette for å få resultatet blankest mulig. Med andre ord, jeg ville heller tatt en helg i garasjen å gjort dette selv.. Ny(e) baklykter får du sikkert tak i på "deler til salgs" delen av forumet her, bmwccn.no sin salgsavdeling- koed.no, gs, schmiedmann osv.. Det samme med bakfanger hvis du ikke ser på deg selv som erfaren nok til å fikse den selv. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå