The_transporter Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Har i dag rubbet e34`n her ute, den har vel gått noen år og pådratt seg noen kilo lakkrust og smuss, så tenkte jeg skulle ta en "vår-rengjøring" utstyr jeg brukte: skuresvamp til kjøkkenet ( svamp med skuregreier på baksiden, fåes kjøpt på matbutikker) zalo varmt vann tannkrem type colgate whitening med sånne blå pærler i svamp bøtte fremgangsmåte: vasket først hele bilen grundig for å få bort all møkk som kunne lage riper deretter tok jeg skuresvampen klinte tannpasta på denne og begynnte å rubbe lakken i sirkelbevegelser begynnte forsiktig og sjekket at det ikke ble noen riper riper ble det ikke så tilførte mer press og gikk over hele bakre del av bilen som var sterkt preget av lakkrust og smuss tok noen timer og endel røykepauser før jeg var fornøyd men resultatet ble som følgende: før rubbing så hele baken på bilen sånn ut,fra hjulbue til hjulbue inkludert bagasjeluke: her ser dere noen minutter med gnukking: og etter en vask: neste prosjekt er å få ren felgene,da disse er nedgrodde av bremsestøv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Prøv JIF skurekrem neste gang. funker også som F.. brukte det før i tiden på hvite biler med "krokanflekker" før vi skulle selge dem. resultatet blir faktisk bra men nå for tiden så bruker jeg skikkelige varer isteden Men på gamle billigbiler så funker det nok greit sånn midlertidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2010 tannkrem funka fint for meg men har jif skurekrem her og så får prøve det når jeg skal ta taket og dørene mer takk for tipset colgate whitening funka det blei hvitt som tenna til jan tommas jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Regner med at tråden her bare er for laughs, men bruk av zalo matter ut lakken din... Bruker du det mye nok, fjerne du all glans fra lakken og du sitter igjen med en helt blass bil. Du kan vaske den og den glinser, men da den tørker blir den matt igjen. Bare til advarsel til de som tenkte de kunne spare noen kr på bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2010 vel det har lite og si for meg bilen skal lakkeres til sommeren om alt går etter planene, og hadde ikke annet vaskemiddel enn zalo bilen ser fantastisk bra ut nå om man sammenligner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Hehe, man tager det man haver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Haha, mange måter å gjøre ting på se jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå