snudii Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Hei. Begynner neste uke på ett større prosjekt på god bilen 325IA 1991 model Sedan. I første omgang er jeg nødt å sanke litt info ang. girkassen og overføringsdeler da det begynner å haste, bilen skal til valsing og rustbredding neste uke. Jeg har allerede fått tak i girkasse som skal passe over fra en 520 til min 325ia Hadde håpt att noen kunne dele erfaringer med meg rundt dette tema. Hvilken mellomaksling må jeg ha med alle tilhørende deler jeg trenger for å bygge denne om til Manuel gir? Girkasse, slavesylinder, pedalsett, girvelger, overføringsdeler, hydraulikkdeler for clutch pedal etc. Har komplett svart skinninteriør (stoler foran og bak) liggende, men trenger dørtrekk, må være svart, men ikke nødvendigvis skinn. Noen som har noe liggende til en grei pris? All info og erfaringer vil være til stooooor hjelp.
AlXz Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Skal du ha rett utveksling.., så må du nok også bytte diffen. (med automat diff vil du få bra aks og dårligere toppfart.., du vil altså ligge på høyt turtall og liten fart ifodhold.) - Girkasse - Slavesylinder/clutchpumpe - Pedalsett (bremsepedal, clutchpedal med pumpe + slanger/rør til slavesyl + slange fra bremsevæske tank) - Giroverføring (stag etc) - Girmansjett og kule - Clutch (lamell og trykkplate + utløserlager) - Svinghjul - Mellomaksel (holder med halve akselen tror jeg.., fra 325 manuell skulle jeg tro..?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå