Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, helt siden jeg har kjøpt bilen så har ikke varmetrådene i bakruta fungert. Er bare viftene som smelter isen etter flere timer. Er ganske irriterende problem, ihvertfall om vinteren.

Hva kan årsaken til at varmetrådene ikke fungerer? Bryteren fungerer, den lyser isåfall.

Er snakk om en E36 sedan, 1992 modell.

Setter stor pris på all hjelp ! :)

Skrevet

Prøvde å se på sikring boksen, og jeg er ikke den flinkeste til å lese tysk. Prøvde å se etter noe som lignet bakrute eller varmetråder, men ingenting som jeg så. Noen som vet hvilken sikring det er? Eventuell en oversikt på norsk? :)

Skrevet
axvcjrswe6ridtei2jgx.jpg

Sikring nr. 6 (20 A) og 23 (5 A) har med varmetråder i bakruta å gjøre.

Rele nr. 10 er til varmetrådene i bakruta.

Oj, tusen takk. Byttet sikring 24 og 15 som var gåen.Hva er det til? Hvordan finner jeg ut om releet til varmetrådene er gåen eller ikke? :)

Skrevet

ta ett multimeter og mål om det er strøm til varmetrådene. mål mellom hver side av ruta. er det strøm på alle trådene i bakruta er det brudd i trådene

Skrevet

Hvordan måler jeg spenning i varmetrådene bak? Det er en firkantet boks bak ved interiørlyser, og det går noen strømledninger fra den til bakruten. Koble fra ledningen og måle på dem?

Og forresten så hadde jeg en 10 A sikring på sikring 23, og ikke en 20A kan dette ha noe å si? Men byttet om til 20 A nå, relet så ut til å være i orden. Men har ikke fått sjekket om varmetrådene fungerer ennå.

Alle trådene som går inn til bakruten virket å være ordentlige isåfall.

Skrevet

du måler rett på varmetråden i bakruta en og en i hver sin ende av ruta ikke på det brede feltet men bitte litt inn på tråden hadde du kommet til meg skulle jeg hjulpet deg å måle .

Skrevet

Problem solved ;D Var en 10 A sikring, isteden for 20 A så det var for svakt. Men byttet til en 20A og nå fungerer de som de skal. :D Takk for hjelpen folkens !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...