Gå til innhold

"slim" subwoofer


Anbefalte innlegg

Er ute etter (litt) dypere lyd i bilen min (som ikke har integrert woofer fra før)

Denne MÅ være skjult, orker ikke nå "ombygningsprosjekter" bak så ser derfor for meg muligheten

til å slenge en slik flat woofer under setet eller noe..

Har sett Biltema har en slik til rundt høvdingen, noen med erfaringer med noe sånt?

Vil presisere at jeg ikke skal med bilen på noe db-konkurranse så krav om trykket i den er så om så =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A/D/S på Torshov også. Erfaringsmessig er ikke disse slimwooferne noe særlig tess, i forhold til elementer i kasser (det rette element :D ) Men som du sier, hvis du kun er ute etter det lille ekstra i de dypere tonene, så er det ikke nødvendigvis noe mer som skal til. Jeg har ikke kjennskap til Biltema sin :)

Men disse er sikkert 8" begge to, og det får du ikke mye ut av altså. Jeg hadde tatt en annen vei, og investert i 6"x9"-høyttalere i hattehylla, eller nye høyttalere i sparkepanel. Tror du får adapter til 5-serien også, slik at du får brukt 6x9 bak.

Dette blir jo veldig skjult, og lite jobb i forhold ;) Resultatet vil jeg si blir iallefall like godt. Bedre å kjøpe seg et godt 6x9-sett istedenfor en halvveis grei undersetesub :) Prisen blir det ikke noe stor forskjell på heller.

GL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var faktisk interessant, tynn nok til å kanskje stå i bag.rommet og fremdeles ha plass til barnevogn og litt stæsj :)

men er nok mer enn hva jeg hadde tenkt å legge i til bass i bilen, som sagt har ikke behov for mer en bare "det lille ekstra" i bilen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de slim basserene til biltema er til å putte under setene da, de fungerer utmerket, hadde sånn i gammel japse bil som jeg hadde, 1 under vært forsete, fungerte bra å ga ganske dyp bass, men alikevell, basserene fra biltema er ikke akkurat de sykeste, men gir en deilig å behagelig bass

edit: lagde kassene selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes en synlig woofer ser (uten å tråkke på noens føtter) ser litt harry ut i ei stasjonsvogn så for min del er jeg mest opptatt av å ha den skjult :P

Er nå mer inne på tanken nå å skifte ut høytalere foran og i taket til fordel for noen gode kvalitetshøytalere og en 4-kanaler i første omgang, det gjør såpass mye ut av lydopplevelsen så det er vel kanskje det mest fornuftige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...