Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke start på min 525tds, trodde det var kulda først da startproblemene kom i -16 grader, i dag er +5 med den poffer ikke dieselrøyk en gang.

Hva er gjort:

1) Bytta batteri

2) Startmotor snurrer OK

3) Kommer diesel ut avreturslager ved kinning

4) 11.80v fram til i alle fall den ene glødepluggen jeg målte på

5) Ingen respons på Ohm meter ved ohming av plugg

Kan det være at sylinderne er fulle av diesel og at man trenger en god dose startgass for å få opp kompresjon ?

Burde det ikje komme noe dieselrøyk bare pga kompresjon ?

Skrevet

Aldri bruk startgass på dieselmotor,denne kan slå tilbake ut mot der du sprayer inn pga antenning i glødeplugger(spes på de uten gasspjeld). Dessuten vil stargassen ofte antenne et stykke før ØD og belaste stempel/råde unødvendigt mye.

Hår du ingen kontakt på glødepluggene dine er det brudd,alså defekte. Det beste er å ta de ut og måle hvor mye ampere de trekker,enten ved batt.lader som har amp.måler eller bruke et amperemeter på en lader. Friske bruker å ligge på mellom 18-20amp.

Sjekk at dieselkutt-ventilen på pumpa slår inn just in case.

Skrevet

Takk for svar :)

Da kan d tyde på at glødepluggene er defekte, får da dem ut å sjekke.

Når det jell startgass så ska eg bytte motorsnart, så ikje redd for å skade stempel/råder, så vil det være mulig å start en diesel med startgass uten at glødepluggene er aktiv ?

Skrevet

har du løsnet dieselrørene og sett om det kommer diesel ut der ved kinning?

startgass\eter går nok bare godt på en dieselmotor og men er jo et pluss om det står på boksen at du kan bruke den til å starte dieselmotor med og.

spray inn i innsuget og vri rundt nøkklen uten å vente på at glødingen skal bli ferdig. skal gå bra det.

(caterpillar har brukt startgass\eter på sine motorer som kaldstart i langtid og bruker dette fremdeles så det kan ike være så farlig for en diesel)

Skrevet

peder87: viss det er flammestart du tenker på så er dette et helt annet og sikrere system enn å spraye startgass inn i motor fra enden av innsuget.

Skrevet

ikke flammestart nei. en boks som det er montert en elektroventil som åpner å stenger for gassen som sprøytes rett i innsuget..

tenkte ikke på returslangene men på selve trykkrøret. men om det kommer diesel rennende ut av returslangen når du kjører starteren er jo det bra:) helt normalt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...