lloydsb Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 halloen holder på å bytte bærearm foran grunnet eu kontroll, har fått løst og skudd av alle mutterne og alt. eneste som igjen står får at jeg kan få den jevla armen av er at den henger i foringa i midten. bilde er tatt fra internett.. armen henger kun i foringa (blå sirkel) Det er kun en igjennomgangs bolt ikke vel? som er konet. altså ikke noe som burde holde den en mutter og at den er presset opp i konet(rusta fast?). har skrudd av muttern, entra mutter på litt og slått og prøv med brekk jern og få den ned men sitter noe jevli! åssen har dere gjort det? andre forslag til å få driten av så jeg kan begynne og montere den nye.
AlXz Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Den i blå sirkel der.., bare finn noe å legge imellom den og hammer/slegge, og slå til. Evt bank ved siden av på travers ramma eller hva den nå sitter i.., slå hard til den løsner, men pass på gjengene. Pleier ta baksida av øksa og slå til noen ganger.., plutselig detter den ned
lloydsb Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 er bare jevli og komme til å få slått! andre forslag? har stått med et rør ovenifra og slått med hammer, men sitter som juling! den er bare konet ikke sant? så når mutter er av så skal det egentlig gå rett av ikke noe gjenger eller noe inn der?
lloydsb Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 også lagt imellom ting under og prøv og brekt den ned med et storbrekk jern, må jeg til å varme litt rundt eller?
SteffenM2 Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Får du ikke av noen av stedene? Har du tillgang på bukk eller står du på gulvet? Det jeg gjorde når jeg skulle ha av bærearm på en E30(er 99% identisk), foran på bære armen, så tok jeg en kobberhammer, og slo på der bolten går inn, altså i godset på fjørbeinet. Det du gjør er og slår "nedover" på der, da vil du få et lite press på konen, og den vil løsne etterhvert. Den blåe løsnet av seg selv hos meg. Ta et spett eller lignende, og spenn opp i mellom og press ned. Den skal egentlig komme ganske lett. Den er akkurat som du ser på bildet her, er ikke noe gjenger eller noe i traversen. Du KAN prøve og varme litt, men vær obs på at når du varmer rundt bærekulen, spesielt på kula så pleier de og sprenge.
Scampi Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Da jeg byttet bærearmer på min, stakk jeg et rør gjennom motorrommet og ned og hamra løs. Tok litt tid, men den løsnet til slutt
lloydsb Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Vant til slutt. måtte ta et spett ovenifra og slå som faen med slegga.. det er bilen klar til etterkontrol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå