Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen det er en e36 318is problemet er at når jeg stopper bilen så blir den helt utlad,

jeg målt mellom -batteri pol og -minus ledding der målte jeg 12v og det vil vel si at det er 12v som blir borte,

jeg har testa og fjerna sikringer men det ble det ikke borte da kan ikke jeg noe mer om hva det kan være

har noen noe bra forslag eller

Takker på forhånd

Skrevet

For å måle utladning bruker man måleenheten ampere.

Dette kan gjøres på forskjellige måter.

Den enkleste er å bruke et tangamperemeter, men dette er vel ikke så vanlig å ha hjemme.

En annen måte er å måle mellom minusledningen og minuspolen på batteriet.

Måten å gjøre dette på er å ha kontakt mellom målepinner og minusledning og minuspol hele tiden.

Om du mister kontakten kan den forbrukeren som bruker opp strømmen sovne inn og ikke våkne før etter neste gang tenningen er påslått/motoren startet.

Dører må være lukket og tenning avslått under måling og la måleapparatet være tilkoblet i 20-20 minutt for å få en nøyaktig måling.

Skrevet

du finner ikkje amperen når du måler på batteripolene :) da blir det volt du finner, ein annen måte å finne ut om det er noe som trekker strøm er å kople av pluss siden, sette målepinnen til m,åleapparetet til pluss polen og andre målepinnen på pluss ledningen. Da vil du måle Amper

prøv å bytt batteri, visst ikkje det har blitt bytta på lenge, for batteri blir svakere over tid og holder ikkje så godt på strømmen.

Skrevet

du finner ikkje amperen når du måler på batteripolene :) da blir det volt du finner, ein annen måte å finne ut om det er noe som trekker strøm er å kople av pluss siden, sette målepinnen til måleapparetet til pluss polen og andre målepinnen på pluss ledningen.

Ser ikke helt forskjellen her?

Viktig at du ikke kobler amperemeteret i paralell ja, da vil du lage en kortslutning.

Skrevet

her har sikkert den ene cellen på batteriet kortsluttet, det kan du finne ut ved å måle syre vekten i alle cellene, utstyr til det finnes på alle bensin stasjoner så det får du sikkert låne der.....

Skrevet

du finner ikkje amperen når du måler på batteripolene :) da blir det volt du finner, ein annen måte å finne ut om det er noe som trekker strøm er å kople av pluss siden, sette målepinnen til måleapparetet til pluss polen og andre målepinnen på pluss ledningen.

Ser ikke helt forskjellen her?

Viktig at du ikke kobler amperemeteret i paralell ja, da vil du lage en kortslutning.

ser eg var litt kjap når eg leste innlegget til remi, blir nett det samme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...