Gå til innhold

Forsterker står alltid på


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem jeg ikke forstår noen ting av, er lite kjent med ledningsnett generelt.

Har satt inn ny pioneer-spiller i bilen. Fra før hadde jeg en eldre JVC-modell.

Det slo meg tidlig at jeg måtte gjøre justeringer på hvordan forsterkeren er koblet til ISO-kontakten (Pioneerspilleren bruker færre punkter fra ISOen). På den gamle spilleren var den koblet til noe som er kjent som "eltek". Eltek sier meg egentlig ingenting, men det funket da :P Med å la styrestrømmen til forsterkeren stå på denne, resulterer i at forsterkeren ikke slår seg på med tenninga.

Det jeg da gjorde, var at jeg heller koblet styrestrømmen fra forsterkeren inn på "ACC" (rød kontakt). Det gjorde at forsterkeren sto på hele tiden, selv om tenninga var slått av! :? Logikken min har problemer med å forstå det, siden den ledningen går inn på "ignition" på ISOen!

Noen som har tips til en stakkars torsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk remote, remote til cb spiller, en liten tynn ledning, remmoten er i midten på forsterkeren mellom - å +, pass på at ikke den ledningen komme ri kontakt med + elr- å trekk den igjennom bilen, å bak på cd spilleren er nesten altid remoten en blå ledning, som det pleier å stå remote på., å da vill forsterkeren slå seg av når du slår av cd spilleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker remote på forsterkeren ja, men skal ta en titt etter blå ledninger bak CD spilleren, kanskje det hjelper :)

Takker!

det skal være en blå ledning der, men hvis det ikek gjør det står i intruksjons boka du fikk med cd spilleren hvem, som er remote,

kobla remote rett til + på forsterker du eller:P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det sikkert :) Hehe nei er du gal! Ikke med vilje iallefall, det slo meg nettopp at jeg burde sjekke om remoten har forvillet seg borti + (det vil i så fall forklare en del)

hvis den har viklet seg borti + vill den jo få konstant strøm, så kan hende et er det som er problemet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...