samatron Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 sette m50b20 inn i bil som har m40b16 orginalt. er dette plug and play? jeg har komplett motor med gear/eksos/ledningsnett med motorstyring/ mellomaksling osv
AlXz Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Skal gå greit det.. Bare den kommer fra samme kaross..? Eks.., e36 316 du har som du skal ha e36 320 motor i? Om motor er fra e34 og du har e36, el omvendt så må du bytte litt div.. Ellers er det bare å plukke ut din gamle med motorelnett og hjerne. Så sette inn denne med elnett, hjerne, lmm, etc. Du har motorfestene og div på den m50'n?
samatron Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 ja motoren en fra en e36 320. og har skaffa meg en e36 316 med deffekt motor. har motorfeste og gearkassefeste. da satser jeg på at det blir like lett som det var å bygge 320'n om til m3:)
maartn Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Hvis du har planer om få det godkjent, er ikke det så lett. Bare en liten obs obs
mx Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Anbefaler deg til å kjøpe nye motorfester om du ikke allerede har gjort det.. byttet selv motor i en e36 316 95 mod.. da kjøpte jeg en 320 e36 91 mod som dele bil og regnet med at jeg kunne bare flytte alt over. men motorfestene var så dårlige på delebilen at det ikke var noe vits i å prøve en gang.. Anbefaler også å ta en titt på clutchen med det samme du har alt ute.. Og husk på startsperra som kom i alle biler etter 1994. måtte selv klippe en ledning for å få start på bilen etter motorbytte. Bortsett fra det så er det en enkel og grei jobb.. Lykke til Maartn: Hvorfor er ikke det så lett.. om du bytter understellet, så er jo bilen helt lik en orginal 320? Godkjente aldri min, så har ingen erfaring der..
maartn Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Det er ingenting i veien for å prøve, men bmw norge har sluttet å levere ut papirer som godkjenner ombygging fra 4cyl til 6cyl motorer. Det jeg fikk som svar når jeg hadde planer om å bytte motor i min tideligere 318.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå