hanskr Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Har ein 530i 92modell når eg bremser svakt så resiter de veldig, når eg kommer opp i fart fra 100 --- så begynner de å riste merker og litt viberasjon i lav hastighet med lavt turtal. har funne ut att det eine ytre styreledde mitt e gåent. Kan de være dette som forursaker all ristinga ? dekka skal være avbalansert for 1 veke siden, mulig de e kast i bremsene ? andre foringer som e gåen ? takker for innspel
bmwmann24 Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 bremseskiver mest sannsynlig, tror ganske mye i forstillinga ska være gåent før det rister såppas. Kan jo hende seff, men sats på skivene dine. Kjennt problem på bmw ja.
hanskr Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 de var da som f.. går ann å dreie dei sant ? men rister ikke om eg bremser hardt ? og rister når eg kjem opp i fart? kan ikke ve bremsene da ?
bmwmann24 Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Ingen dreier vel, koster ikke altfor mye for nye. Hm, kanskje du har et poeng. Mulig kast i felger? Kan forøvrig være styrestag. Ingenting må utelukkes. Kjøp den ny å bytt. Ikke allverdens vanskelig å bytte selv. eller kostbar. kjøp staget med begge kulene. like greit å gjøre det. Til å begynne med hvertfall.
hanskr Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 har allerede bestilt endeledde, bytter de i måro, og tar hjulstillingskontroll, dreie skivene gjer eg sjølv om det er nødvendig, men e litt surt å måtte skru å fikse på diversse, har hatt lappen i 1 veke no og bilen 9 daga får sjå på de i kveld ;=) takk for svar ;D
S.Hafsmo Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 om du kjører E34 med uoriginale felger kan det være at du må ha sentreringsringer på nav, ellers kan du få kast og vibrasjoner som du beskriver. hvis bilen rister når du bare kjører (uten å røre bremser) tviler jeg sterkt på at det er bremseskivene, da disse tross alt bare står der når du kjører. det at bilen rister når du bremser kan tyde på casterstag da disse tar en stor del av belastningen under nedbremsing og er et kjent problem på E34.
hanskr Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 no har eg skjekka forstillinga i dag, og som sagt ytre styreledd heilt utslitt ( stor slart) og styrestaget i modten, de som går ut fra snekka er de også slark + ein lenke arm på høgre side. så får skifte dette å sjå om de forsvinner
stfoer Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 har allerede bestilt endeledde, bytter de i måro, og tar hjulstillingskontroll, dreie skivene gjer eg sjølv om det er nødvendig, men e litt surt å måtte skru å fikse på diversse, har hatt lappen i 1 veke no og bilen 9 daga får sjå på de i kveld ;=) takk for svar ;D Dreier du skivene selv, må du få de avbalansert etterpå. Dersom du ikke har mulighet til det så bør du kjøpe nye.
bmwmann24 Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Virker som du er go med skralla så dette får du nok i orden!
hanskr Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 da har de gått ei veke, skifta dei delene som var gåen, men har fremdeles " litt risting" no er de heilt nye sommerdekk på den, og bilen er fin opp til ein fart på 85. så begynner de å viberere opp til ca 130 -140 så er de ganske bra. e litt fortvila no :S hater att de rister spes på langkjøring ... taff også på ein midtrabatt 3 dager etter eg tok hjulstilling ( gunnar ein sladd som kom ut av de blå i ei rundkjøring ) mulig att forsillinga er skjeiv i gjenn ? skada 1 dekk og 2 felger... skal ta hjulstilling igjenn i morgen får å sjå om den e galen. nåkken fleire tips ? fant foresten utt att eg kan skifte dei andre ledda på styrestage ut fra paralell stage + ein lenkearm til. de blir gjort i kveld.
hanskr Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 kan de være støtdemparane ? fått fleire til å prøve bilen på eit verksted, men ingen kan sei de heilt sikkert kva som kan ve galt. reister i heile bilen, fra 75 no. sidevegs. ikkje opp og ned
Bimmerfører Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Hadde samme symtomer på min E39, Byttet skiver, dempere fjærer, endeledd, kastestag, foringer, ingen endring. Derfor prøvde jeg med sommerhjulene, samme dritten. Byttet lenkearm, styrestag, stabstag eller hva alt det der heter, og fortsatt samme feil, så fikk jeg ett tips om at det kanskje kunne være hjul-lager, byttet derfor alle, uten at det ble noe bedre. Var på tur til å kaste hele kjærra, men så tenkte jeg at jaja nå har jeg vel byttet nesten alt så hvorfor ikke bytte calipere i samme slengen. Og tro det eller ei, når jeg fikk av den siste caliperen ser jeg på bremseskiven at den var allerede (etter kun 1uke) ugjevnt slitt, fikk ny skive og vips alt ok. Så om det var caliperen som var feil eller skiva vites ikke men nå er bilen en drøm
hanskr Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 høres ut som du har skifta de meste som er der under ja. så du hadde risting i bilen sjølv om du ikkje bremsa ? eg veit att bremseskivene fram e slitt, men skal studere kaliptarane i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå