Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E34 520i med 520iM50 motor som sannsyligvis skal vrakes til sommeren. I den anledning tenkte jeg at det hadde vært morsomt å montere turbo bare for å teste/få litt erfaring.

Hva tror dere om dette settet (link). Det er vel bare bolt on? kanskje det tilogmed følger med bruksanvisning?

Skrevet
Jeg har en E34 520i med 520iM50 motor som sannsyligvis skal vrakes til sommeren. I den anledning tenkte jeg at det hadde vært morsomt å montere turbo bare for å teste/få litt erfaring.

Hva tror dere om dette settet (link). Det er vel bare bolt on? kanskje det tilogmed følger med bruksanvisning?

Det er nok alltids en liten modifikasjon eller to for å få dette montert. Du må ihvertfall lage en oljereturanordning fra turbo til bunnpanne, muligens flytte batteriet bak, men dette er du vel klar over. :) Tror kansje du kan få litt problemer uten å modifisere hvis du skal bestille turbokit til E36, grunnet forskjellige forstillinger på disse bilene.

Skrevet

Faktisk så ser turboen til å være litt for liten 45 trim a/r 0,42 på kompressor siden. blir rask respons men flater ut på toppen.

skal montere en t3 på 518i den har jeg 0.52 a/r og 50trim på kompressor siden ellers er det likt den i kitet du ser på.

Hvordan skal du tilføre mer bensin når turboen produserer overtykk? dette viktige aspektet glømmer alle ut.

Hvis du sette større dyser vill bilen få for mye på tomgang og ved moderat gass pådrag.

Som Kristian H. Foss sier over, blir alltid mye modifikasjoner, olje tilførsel, olje retur. mekke nytt eksos

muligen sette større bensin pumpe etc flytte LMM lage trykk rør montere IC.

Men for all del dette er gøy å forske å se hva man klarer å få til.

Skrevet

Det med olje til turboen var jeg klar over, men jeg glemte at bilen trenger mer bensin.

Men dette blir ikke noe ultimat bygg... langt ifra.. det blir bare skrudd på å kjørt med i 1-2 uker hvis bilen ikke går gjennom EU-kontrollen. Hvis den gjør det ser jeg på saken om 2 år igjen :)

Man får uansett myyye mer erfaring med turbobygg ved å prøve selv kontra å sitte å lese på internett i flere timer.. jeg gjør iallefall det :)

Har aldri hadd bil med turbo heller, så jeg vet liksom ikke hva jeg har i vente :P

Skrevet
Det med olje til turboen var jeg klar over, men jeg glemte at bilen trenger mer bensin.

Men dette blir ikke noe ultimat bygg... langt ifra.. det blir bare skrudd på å kjørt med i 1-2 uker hvis bilen ikke går gjennom EU-kontrollen. Hvis den gjør det ser jeg på saken om 2 år igjen :)

Man får uansett myyye mer erfaring med turbobygg ved å prøve selv kontra å sitte å lese på internett i flere timer.. jeg gjør iallefall det :)

Har aldri hadd bil med turbo heller, så jeg vet liksom ikke hva jeg har i vente :P

Man lærer veldig mye av forum ja! Helt klart, må bare prøve å hoppe i det. :) Les gjennom diverse tråder du finner her, og se hva folk gjør ang økning av bensininsprøytning. Ville tatt kontakt med Fekzen på forumet. Han kan nok optimalisere en chip til deg som kan passe med et oppsett du velger å bruke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...